Logica gaat een alliantie aan met Salesforce.com om beter in te spelen op de sterke vraag van klanten naar social media, mobiele diensten en clouddiensten. De inzet van deze diensten maakt de verandering naar de zogeheten 'sociale onderneming' mogelijk.
De alliantie Logica/Salesforce.com betekent een aanvulling op Logica's bestaande Applied Customer Insight en Business Transformation-diensten. Logica kan nu op maat gemaakte diensten aanbieden, gebruikmakend van de technologieën van Salesforce.com. Hierbij gaat het onder meer om een 360 graden klantenkringanalyse. Dit helpt bedrijven te groeien, meer toegevoegde waarde aan hun klanten te bieden en bovendien de klantentrouw te versterken en extra verkoopmogelijkheden te creëren.
‘We bevinden ons in een sociale revolutie', zegt Amanda Mesler, President Logica Business Consulting, in een toelichting op de gesloten samenwerking. ‘Het aantal socialnetwerkgebruikers is op dit moment al groter dan het aantal e-mailgebruikers. Bijna een kwart van de tijd waarin mensen online zijn, wordt besteed aan social netwerken zoals Facebook. Deze alliantie met Salesforce.com biedt onze klanten de mogelijkheid om via alle contactpunten een gepersonaliseerde klantenervaring aan te bieden, met als resultaat hogere inkomsten, klanttevredenheid en merkdifferentiatie.'
‘Om te kunnen blijven concurreren, moeten bedrijven tegenwoordig de manier waarop ze samenwerken, communiceren en hun klanten en medewerkers informeren veranderen. Door de implementatie van Salesforce.com's sociale, mobiele en open cloud-technologieën kunnen bedrijven transformeren naar social ondernemingen. Wij zijn enthousiast over Logica's commitment om bedrijven verder te ondersteunen bij deze verandering', aldus Steve Garnett, hoofd Emea bij Salesforce.com.