Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Brocade: Channelprogramma’s essentieel voor groei

07 november 2012 - 14:233 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurBrocade
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Uit onderzoek van Brocade blijkt dat veel channelorganisaties belemmerd worden in de overgang op cloud-based professionele diensten. Een gebrek aan flexibiliteit en capaciteit bij hun leveranciers is hier de oorzaak van. Uit het onderzoek blijkt dat de ambities van de channel op het gebied van professionele diensten beperkt worden door een gebrek aan innovatieve oplossingen van leveranciers, complexe programma's en eigen technologieën van leveranciers.

Uit het rapport, gebaseerd op een onderzoek onder ruim vijfhonderd channelorganisaties wereldwijd, blijkt dat bijna de helft van de respondenten verwacht dat professionele diensten hun belangrijkste inkomstenbron in 2020 zullen zijn. Voor de meerderheid van de respondenten geldt dat professionele diensten momenteel slechts goed zijn voor 25 procent, of minder, van de omzet.

Merk en reputatie opbouwen

Het onderzoek onthult ook de groeiende vraag van klanten naar professionele diensten. De complexiteit en beperkingen van CapEx werden hierbij als de grootste klantuitdagingen genoemd. Slechts elf procent van de respondenten kijkt op dit moment naar hun leveranciers voor innovatieve financiële oplossingen. Negentien procent van de respondenten raadpleegt leveranciers voor de financiering van marketingactiviteiten wanneer zij, in plaats van het realiseren van directe verkoop, proberen een merk en reputatie op te bouwen.

‘Gerichte channelprogramma’s die gefocust zijn op omzet, gecombineerd met gedifferentieerde technologische oplossingen die de behoeften van klanten naar innovatieve en eenvoudig te implementeren netwerken invullen, worden steeds belangrijker als de channel de rol van consultant wil claimen en hierdoor meer omzet wil realiseren’, zegt Regan McGrath, senior vice president wereldwijde verkopen bij Brocade. ‘Ook flexibele financieringsoplossingen zijn hierbij van belang.’

Vragen stellen

Volgens McGrath moet de channel zichzelf de volgende vragen stellen om in de professionele dienstverlening te kunnen concurreren:

•             Ondersteunen of belemmeren de strategieën, visies en technologieën van mijn leveranciers ons vermogen om professionele diensten en omzet te maximaliseren?

•             Ondersteunen mijn leveranciers mij bij het signaleren van kansen op het gebied van professionele dienstverlening?

•             Leveren mijn leveranciers waarde door onderscheidende technologieën?

•             Leveren mijn leveranciers financieringsoplossingen die de beperkingen in CapEX-investeringen adresseren?

•             Leveren mijn leveranciers marketingmiddelen, toegang tot kennis en middelen die mij helpen bij het bouwen van mijn merk?

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Brocade vernieuwt ontwerp campus area netwerk

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs