Altitude Software, een speler op het vlak van unified customer interaction-oplossingen, kondigt de wereldwijde beschikbaarheid aan van de Altitude vBox 5. De vBox 5 is een eenvoudig te integreren enterprise-grade sip-server die werd geoptimaliseerd om de nieuwste generatie contactcenters op te starten, te upgraden of uit te breiden.
Altitude vBox krijgt heel wat erkenning op de markt als gratis, open en betrouwbare sip-serversoftware die is ontwikkeld om te voldoen aan de zakelijke behoeften van contactcenters. De nieuwe architectuur van Altitude vBox 5 maakt de software beschikbaar voor duizenden gebruikers, terwijl hij specifiek geoptimaliseerd werd voor gebruik in contactcenters. Features zoals click-to-call en geïntegreerde opname maken hem nog gebruiksvriendelijker.
Altitude vBox is gebaseerd op open source Asterisk die werd geoptimaliseerd voor bruikbaarheid, prestatie, foutentolerantie, schaalbaarheid en rechtstreekse integratie met Altitude uCI. Het maakt van elke computer een unified communications server met veel functionaliteiten. De Altitude vBox bestaat onder andere uit een complete VoIP ACD met sterke ondersteuning voor contactcenters met meerdere kanalen; optioneel ingebouwde softphones verbeteren gebruikerservaring, kost-efficiënte routing en eenvoudig click-to-call gemak voor klanten, inclusief diegenen die Skype gebruiken in het contactcenter; nieuwe coaching en opname-functionaliteiten, waardoor de klantenservice en first call resolutie verbeteren; hoge schaalbaarheid, betrouwbaarheid en beschikbaarheid door de geclusterde architectuur en nieuwe preventieve onderhoudstools; en een eenvoudig te gebruiken web-based management gui.