Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Overname

Xerox koopt Invoco voor Duitse customer care

20 december 2013 - 09:45ActueelInnovatie & TransformatieXerox
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Xerox neemt het Duitse Invoco over. Met de overname van deze specialist op het gebied van Duitstalige customer care-services breidt Xerox zijn customer care in Europa verder uit. De transactie zal naar verwachting plaatsvinden na voltooiing van de gebruikelijke voorwaarden.

Door de overname krijgen klanten van Xerox wereldwijd toegang tot de Duitstalige customer care-services van Invoco en kan Invoco zijn diensten ook aanbieden in andere Duitstalige landen, waaronder Zwitserland en Oostenrijk. Anderzijds profiteren de klanten van Invoco nu van het business process outsourcing (bpo)-aanbod van Xerox, waaronder het bestaande customer care-aanbod van Xerox verspreid over 175 contactcenters in meer dan dertig talen.

Invoco, a Xerox company

Invoco’s hoofdkantoor is gevestigd in Hamburg. Het bedrijf heeft achttienhonderd medewerkers in dienst met ruime ervaring binnen de kabelindustrie, waarmee Xerox eveneens een markt toevoegt aan zijn customer care-kennisgebieden, waaronder telecom, transport, technologie, retail en reizen. Het managementteam van Invoco blijft onveranderd en onder leiding van Rainer Diekmann, de ceo en mede-oprichter van Invoco. Wanneer de overname een feit is, zal het bedrijf zichzelf presenteren als ‘Invoco, a Xerox company’.

‘De diensten van Invoco sluiten aan op onze huidige activiteiten’, zegt Simon Verzijl, group president Xerox commercial business process outsourcing in Europa. ‘Op dit moment breiden we ons bpo-aanbod in Duitsland verder uit, terwijl we tegelijkertijd onze Europese customer care-strategie verder uitrollen. We hebben ons als gezamenlijk doel gesteld om de service en capaciteit in Europa verder uit te breiden voor nieuwe en bestaande lokale markten en multinationale klanten.’

Unamic/HCN, WDS en XL World

De acquisitie van Invoco is een volgende stap in een reeks eerdere overnames op het gebied van customer care-services in Europa, waaronder Unamic/HCN (Benelux) in 2011, WDS (Groot-Brittannië) en XL World (Italië) in 2012. Met de Duitstalige capaciteit van Invoco breidt Xerox zijn taalaanbod verder uit. Nu zijn er contactcenters in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, België, Turkije, Tsjechië, Roemenië, Italië en Albanië.

Meer over

Overname

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    Deloitte breidt uitbesteding aan Xerox uit

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs