Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

RealOpen IT verbreedt Servicedesk met CMDB

25 juni 2014 - 07:18ActueelWerkplek & BeheerRealOpen IT
externe partij
externe partij

Realopen IT, dienstverlener op het gebied van identity & access management (aim)-oplossingen, breidt de zijn Servicedesk (rsd) uit met een configuration management database (cmdb).

Servicedesk fungeert als ‘single point of contact’ voor klanten en medewerkers van Realopen IT die ondersteuning nodig hebben bij het beheer en support van de geleverde oplossingen. Vooral voor complexe identity & access management (iam)-omgevingen is het van cruciaal belang precies te weten welke systemen, hardware en software er in het servicedomein van de klant in gebruik zijn. Indien alle specifieke configuraties exact omschreven staan, kan er snel, doeltreffend én proactief bij verstoringen en incidenten worden ingegrepen.

Naast een uitgebreide Servicedesk-applicatie hebben klanten nu ook online toegang tot een geavanceerde configuration management database (cmdb) waarin alle configuratie items van alle rsd-klanten in is opgeslagen, en die direct inzicht geeft in de specifieke configuraties en technische documentatie van de klant. Door het optimaal combineren van de rsd-dienst met de toegang tot de cmdb is Realopen IT nu in staat om de complexe iam-omgeving van klanten optimaal te ondersteunen.

De cmdb geeft een volledig overzicht van alle informatie over de opstelling, samenstelling en instelling van apparaten en applicaties. Doordat ook alle latere veranderingen in het systeem zijn vastgelegd, is voor de klant en beheerder bij een storing direct duidelijk of er sprake is van een aanpassing (change request) of een fix (incident). De cmdb is niet alleen beschikbaar voor de klant, maar ook voor leveranciers wanneer zij een storing moeten afhandelen.

Meer over

Netwerkbeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    HP en de rode lijn van Fantasia naar The Future of Work

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    OpinieSecurity & Awareness

    Wanneer elke seconde telt: voorbereid zijn op een cyberincident

    OpinieWerkplek & Beheer

    Werkapparatuur: top 5 ergernissen (en hoe ze te voorkomen)

    e-mail
    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft verhoogt drempel voor inkomende e-mail

    Eén reactie op “RealOpen IT verbreedt Servicedesk met CMDB”

    1. Ewoud D. schreef:
      1 juli 2014 om 22:32

      Ik zit dit te lezen en vraag me af hoe ze eerst incidenten registreerden, blijkbaar op gbruiker waardoor je wel weet wie de zeikerds zijn maar niet wat de problemen. Even voor de duidelijkheid, al een jaar of 20 is de CMDB de basis van veel ITSM processen.

      En we kunnen discusseren of CMDB een hierarchische of relationele structuur moet hebben maar configuratie management is te lang een ondergeschoven proces geweest waardoor de IT een blackbox was. Argument van complexiteit is een smoes omdat gebrek aan inzichtelijk dus vooral het gevolg was van slecht administreren.

      Wat ik nog niet snap in verhaal is fix versus change, eerste komt tenslotte meestal voort uit een RCA wat meer in het gebied van problem management ligt. En een fix kan zowel een workaround als een change zijn, laatste valt weer verder te classificeren wanneer impact op meerdere delen van IT service ingrijpt, vandaar ook het proces change management.

      Ook niet onbelangrijk is dat bij vastlegging wel enige regels afgesproken worden om zo te voorkomen dat logs onbegrijpelijk worden. In sommige systemen is geen enkele relatie meer te vinden tussen oorzaak en oplossing, effect van changes kan daardoor moeilijk beoordeeld worden.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs