Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Salesforce breidt Analytics Cloud uit

21 november 2014 - 08:48ActueelCloud & InfrastructuurSalesforce
externe partij
externe partij

Salesforce breidt zijn Analytics Cloud-ecosysteem verder uit. Elke op maat gemaakte analytics app kan nu branchespecifieke customer intelligence bevatten van informatieaanbieders als Thomson Reuters en Dun & Bradstreet. Een maand geleden werd Salesforce Wave geïntroduceerd, het eerste cloud analytics-platform waarmee iedere zakelijke gebruiker makkelijk data kan onderzoeken, nieuwe inzichten kan opdoen en direct actie ondernemen.

Intussen zijn al meer dan 45 partners toegetreden tot het ecosysteem. Bovendien zorgen nieuw toegetreden softwareleveranciers en integratiepartners als Capgemini, The Next View, CRMWaypoint en SnapLogic dat bedrijven analytics snel kunnen inzetten voor hun zakelijke doeleinden.

De Salesforce Analytics Cloud is gebaseerd op het Wave-platform en biedt een open ecosysteem waarmee bedrijven analytische toepassingen kunnen bouwen. Iedere denkbare gegevensbron kan ermee worden geïntegreerd. Het Analytics Cloud-ecosysteem wordt daarbij ondersteund door een groeiende gemeenschap van partners met uiteenlopende achtergrond. Ieder bedrijf kan nu snel op de eigen informatiebehoeften toegesneden analyses uitrollen om de eigen groei te versnellen.

De Analytics Cloud is de zesde cloud van het Salesforce Customer Success-platform en is naadloos verbonden met apps voor verkoop, service, marketing en communities, waarmee datagestuurde bedrijven zich op een nieuwe manier met hun klanten kunnen verbinden. Verkopers kunnen bijvoorbeeld regionale demografische gegevens combineren met historisch koopgedrag en zo bepalen aan welke producten hun klanten behoefte hebben. Service medewerkers lossen problemen sneller op, omdat ze kunnen zien hoe oud een product is en inzicht hebben in de vragen die dat product oplevert. Marketeers stemmen promotiecampagnes af op hoe klanten reageren op een populaire trend of een nieuw modeaccessoire. Elk bedrijf kan nu relevante sales, service en marketing analyses en mobiele analytische toepassingen bouwen om patronen en trends te ontdekken die leiden tot direct inzetbare en bruikbare inzichten en slimme beslissingen.

Meer over

AppsSalesforce

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Handen schudden
    ActueelSoftware & Development

    Salesforce stelt Redbook ICT als partner aan

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs