Sato, leverancier van oplossingen voor automatische identificatie die het personeel ondersteunen en de werkzaamheden stroomlijnen, heeft de CL4/6NX-J Series geïntroduceerd, een internet of things (IoT) barcode printerservice die ondersteund wordt met Sato Online Services (SOS), een cloud gebaseerde onderhoudsysteem. SOS is een online onderhoudsysteem dat altijd online engineers beschikbaar heeft. Deze service houd barcode printers 24 uur per dag en 365 dagen per jaar in de gaten om problemen te identificeren en ondersteuning te bieden voordat deze zich voordoen. Door het analyseren van gelogde gegevens met toestemming van klanten, stelt SOS operationele verbeteringen voor om zo een hogere efficiency te creëren. Deze service oplossing zal geleidelijk worden uitgerold, eerst in Japan en uiteindelijk in de Verenigde Staten, Europa en de Apac-regio. CL4/6NX beschikt over diverse functionaliteiten, design, plug-and-play en meerdere print talen, zodat iedereen over de hele wereld deze printer kan gebruiken in elke netwerkwerkomgeving. Terwijl de wereldwijde vraag naar gestandaardiseerde operations groeit, is de SOS-oplossing klaar voor remote monitoring en preventief onderhoud, zodat ongeplande downtime kan worden geminimaliseerd.
