Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

‘Adblockers leiden tot meer tracking’

adwertentie blokeren
15 september 2015 - 11:53OpinieSecurity & Awareness
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Elke werkdag behandelt Computable een onderwerp waarover lezers kunnen discussiëren. Vandaag over adblockers en hoe die leiden tot andere trackingvormen.

Gewone gebruikers ergeren zich nogal eens aan opdringerige ads op het web. Pop-ups, pop-unders, layovers, prestitials, interstitials, de variatie aan advertentievormen is groot en groeiende. De populariteit van adblockers neemt deze ergernis voor velen weg, maar heeft een ongewenst neveneffect.

Adverteerders, uitgevers, social networks en andere belanghebbenden online grijpen – door adblockergebruik gedwongen – naar andere middelen om bezoekers, gebruikers, consumenten en prospects in kaart te brengen. Het simpelweg op een site tonen van banners is allang niet meer afdoende; daar zitten complexe trackingmechanismes achter. Adblockers leiden tot overschakeling op andere vormen van tracking, want de commerciële belangen zijn simpelweg te groot. Wat vind jij?

Meer over

Softwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    5 must-haves om video-onderzoek een boost te geven

    Over toekomstbestendig video-onderzoek

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    11 reacties op “‘Adblockers leiden tot meer tracking’”

    « Oudere reacties
    1. Willem Beekhuis schreef:
      25 september 2015 om 12:35

      Blokkeren van ongewenste content is een grondrecht van de mens. Het gebruik van Adblokkers of aangepaste hostfiles is een ontwikkeling die adverteerders zelf veroorzaken.

      Het loopt volledig uit de hand met deze ontwikkeling. Begrijpenlijk als ja ziet hoeveel geld er in omgaat, honderden miljarden globaal gezien.

      Het normale gebruik zal dus ook weer net als de cookie wetgeving via wet- en regelgeving moeten worden afgedwongen.

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Schaduw-ai en het risico voor organisaties

    Security & Awareness

    De onmisbare rol van technologie en menselijk bewustzijn bij beeldverificatie

    ai saas ondersteboven
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Saas op de kop, twee derde bedrijven zegt ai-potentieel niet waar te maken (en meer)

    Nvidia 1 miljoen dollar
    Data & AI

    Kort: Nvidia pompt één miljard in Nokia, BOM 1 miljoen in Konekti (en meer)

    2FA
    Security & Awareness

    Kort: Adoptie 2FA alleen succes met managementsteun, Builders haalt drie miljoen op (en meer)

    smishing
    Security & Awareness

    Kort: Chinese smishing-campagne met 200.000 domeinen, miljarden van Amazon (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs