Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Omnichannel predictive analytics van Pegasystems

15 september 2015 - 09:22ActueelData & AIPegasystems
externe partij
externe partij

Pegasystems kondigt de beschikbaarheid aan van zijn Customer Decision Hub, waaronder predictive analytics, Next-Best Action en realtime event streaming, binnen de volledige suite van crm-applicaties. Deze bestaat onder meer uit Pega Marketing, Pega Sales Automation en Pega Customer Service. Voor het eerst kunnen bedrijven in realtime anticiperen op veranderende behoeften van de klant tijdens iedere fase van de customer journey en via elk kanaal.

Consumenten gaan steeds meer uit van een gepersonaliseerde omnichannel-benadering, ongeacht hoe, wanneer en waar zij contact hebben met een organisatie. Of ze nu marketingmateriaal downloaden op hun mobiele apparaat, een gepersonaliseerde offerte ontvangen van een sales professional of telefonisch een factureringsprobleem oplossen via een medewerker van het contactcenter. De realiteit is echter dat de meeste organisaties worden beperkt door verzuilde business units en geïsoleerde klantspecifieke informatie en processen. Dit resulteert in slechte en inconsistente klantervaringen. Erger nog, deze gegevens zitten vaak opgeslagen in statische crm-applicaties die niet de mogelijkheid hebben om data dynamisch om te zetten in nuttige informatie voor een meer persoonlijke interactie.

Met behulp van Pega-crm-applicaties kunnen bedrijven klantgegevens realtime analyseren vanuit marketing, sales en klantenservice en krijgen zij suggesties over de best mogelijke actie richting de klant op elk moment binnen de contactcyclus. Dankzij Pega’s Customer Decision Hub passen crm-applicaties zich met behulp van zelflerende modellen voortdurend aan zodat de voorgestelde actie aansluit op de veranderende voorkeuren van de klant.

De nieuwe analysemogelijkheden binnen de Pega CRM-applicatie suite:

• Realtime event detectie in Pega Marketing: marketeers kunnen met deze nieuwe functie proactief marketingacties opzetten gebaseerd op ‘big data’ informatiestromen en gedragspatronen van klanten.
• Predictive analytics in de nieuwe Pega Sales Automation mobiele app: medewerkers in de buitendienst hebben nu ook tijdens interactie met potentiële klanten op locatie de next-best-action beschikbaar via hun Pega Sales Automation mobiele app.
• Geïntegreerd Next-Best-Action dashboard in Pega Customer Service: medewerkers van de klantenservice kunnen de mogelijkheden van Pega’s Customer Decision Hub direct benutten in de Pega Customer Service applicatie om hen te begeleiden tijdens elke interactie.

Meer over

AppsBusiness Intelligence

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    grens België - Nederland
    ActueelData & AI

    Ai in de Benelux: veel strategie, weinig uitvoering

    Jacob Spoelstra argwanend
    OpinieData & AI

    Spoelstra Spreekt: Veel te laat

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    ActueelCarrière

    Kort: Brunel viert 50ste verjaardag, Wortell wint gunning veiligheidsregio (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: reorganisatie bij TomTom, investeringen in ai betaalt zich snel uit (en meer)

    ActueelData & AI

    EU breidt ai-platform uit met marktplaats en tools voor gen-ai

    Eén reactie op “Omnichannel predictive analytics van Pegasystems”

    1. Johan Duinkerken schreef:
      21 september 2015 om 09:55

      Dit artikel is werkelijk waar niet weg te haggelen zo gort en gort droog.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs