Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Consumentenbond vangt piek contactcenter op

21 september 2015 - 15:043 minuten leestijdActueelData & AIConsumentenbond
Birgit Bunt
Birgit Bunt

De consumentenbond is met zijn huidige aanbieder van klantcontactoplossingen Telecats aan de slag gegaan voor het vernieuwen van de uitgaande telefoontjes van het contactcenter. Hiervoor heeft de consumentenbond de allernieuwste tool als uitbreiding genomen. Deze nieuwe oplossing stelt op drukke momenten automatisch een terugbelverzoek in en gaat juist terugbellen op rustige momenten. Bovendien weet het systeem zelf wanneer het rustig en druk is.

De consumentenbond is de eerste organisatie die zijn contactcenter laat werken met de nieuwe tool van Telecats, genaamd Telios outboundtool. De organisatie werkte al een aantal jaren met de inbound-tool van de aanbieder van klantcontactoplossingen, maar het merkte dat er sprake was van veel pieken waar het efficiënter mee om wilde gaan. Om die reden is gekozen voor een uitbreiding naar de nieuwe outboundtool.

De tool weet op verschillende manieren of er sprake is van een piek, legt Sander Hesselink, van Telecats, uit. ‘Organisaties hebben zelf vaak inzicht in de pieken die er voor het klantcontactcenter gaan komen. Vaak baseren zij dat op bepaalde marketingcampagnes die net zijn uitgezet, waar veel reactie op wordt verwacht.’ Applicatiebeheerders en  supervisors kunnen bellijsten uploaden en aangeven hoe de lijsten moeten worden afgewerkt en met welke prioriteit via een webbrowser. Zij kunnen ook aangeven hoe een uitgaand gesprek moet worden opgezet: eerst de agent bellen en dan de klant, of andersom (predictive). ‘Daarnaast bepaalt het systeem ook zelf op basis van een algoritme of het op dat moment rustig of juist druk is in het contactcenter’, zegt Hesselink.

Op basis van deze verwachtingen en het algoritme worden vervolgens acties ondernomen door het systeem. Zo biedt de tool klanten de mogelijkheid om op drukke momenten te kiezen voor een terugbel-verzoek. Dit kan via een ‘bel me nu’-knop op de website die aan de outboundtool kan worden gekoppeld. De tool wordt ook gekoppeld aan terugbelverzoeken die telefonisch zijn achtergelaten. Op rustige momenten belt  de tool automatisch telefoonnummers en verbindt deze door met beschikbare contactcentermedewerkers. Zo kunnen zij afwisselend binnenkomende en uitgaande gesprekken ontvangen.

Computer telefonie integratie

De tool werkt bovendien met computer telefonie integratie (cti), waardoor alle relevante informatie van en over een klant bij zo’n automatisch ingezet telefoongesprek aan de medewerker wordt getoond, legt Hesselink verder uit. ‘Cti toont met een automatische pop-up welke klant er wordt gebeld en welke acties er al zijn geweest met de klant. Daarnaast kan de medewerker hier ook meteen in rapporteren wat de uitkomst van het gevoerde telefoongesprek is geweest.’

Meer over

Business Intelligence

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Megafoon
    ActueelData & AI

    Consumentenbond start meldpunt data-discriminatie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs