Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Productief

Tips en Trucs voor een hogere productiviteit en tijdswinst per dag

17 februari 2016 - 08:223 minuten leestijdAdvertorialWerkplek & Beheer
Redactie Computable
Redactie Computable

Het overstappen naar Skype for Business als communicatie-oplossing voor organisaties kan werknemers flink wat tijdswinst per dag opleveren. Onderzoek van McKinsey wijst uit dat werknemers tot 25% productiever worden wanneer zij gebruik maken van nieuwe communicatietechnologieën zoals Skype for Business.

En terwijl 72% van alle organisaties hun werknemers in zekere mate gebruik laten maken van deze sociale technologieën, is het aantal organisaties dat hier daadwerkelijk voordeel uithaalt nihil, zo blijkt uit het onderzoek.  Het succes van oplossingen als Skype for Business staat en valt dus met de adaptatie door werknemers. Zonder adaptatie geen succes, en zonder succes geen tijdwinst.

 

30 minuten per dag terug voor de BV Nederland

De Skype for Business Community snapt waar het om draait. Deze samenwerking van 20 organisaties heeft zich immers als doel gesteld om de BV Nederland 30 minuten van hun werkdag terug te geven. Dit kan gerealiseerd worden door de succesvolle implementatie en adaptatie van Skype for Business als Universele Communicatieoplossing. 

De Skype for Business Community heeft een 6-tal tips opgesteld die organisaties kunnen helpen in de adaptatie van Skype for Business en hun succesvolle pad naar een hogere productiviteit.

1. User adaptatie is een proces, geen evenement

als er geen aandacht besteedt wordt aan adoptie, zal de toegevoegde waarde van de nieuwe tool nooit bereikt worden. Streef naar succes en besteed aandacht hoe werknemers een nieuwe tool of product succesvol kunnen gebruiken. Focus in beginsel dus vooral op het eigen maken van de gewoonte om Skype for Business te gebruiken in plaats van e-mail of telefonisch contact.

2. Wees voorbereid op de volledige adaptatie

De kracht van Skype for Business ligt onder andere in de mogelijkheid om werknemers te verbinden via ieder gebruiksapparaat. Zo zijn werknemers optimaal bereikbaar en flexibel in hun manieren van communiceren. Organisaties die dit operationeel optimaal faciliteren, halen hier de meeste winst uit.

3. Juiste communicatiemiddelen bij de juiste functie

Door de juiste communicatiemiddelen te faciliteren bij specifieke functies, kunnen de gebruikers optimaal profiteren en productiever en effectiever werken waardoor men uiteindelijk tijd wint.

4. Maak gebruik van ‘presence’modules

dankzij deze oplossing in telefonie zie je snel of de persoon die je wilt bereiken beschikbaar is of niet, waardoor je iemand niet onnodig stoort. Dit levert in beide gevallen (zender én ontvanger) tijdswinst op

5. Zorg voor zo min mogelijk ruis op de lijn

Het duurt ongeveer 23 minuten voordat iemand die uit zijn concentratie is gehaald, weer volledig geconcentreerd aan het werk is. Door binnen een Skype for Business of andere UC omgeving gebruik te maken van de juiste headset met een rood busy light, wordt duidelijk dat de gebruiker in zijn of haar concentratiezone zit. Hierdoor zullen zijn of haar collega’s hem of haar niet storen, wat de productiviteit ten goede komt en tijdswinst oplevert.

6. Meer online resulteert in meer offline

Door meer samen te werken in online meetings, zal je meer tijd hebben voor offline meetings met de personen die je echt face-to-face wil spreken.

Meer over

Universal Communications

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    De 10 beste voorbeelden van ons toekomstig werk!

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft blokkeert e-mail hoofdaanklager Internationaal Strafhof

    ActueelOverheid

    Kort: Nieuw screeningsysteem IND, IFS in zee met TomTom, Navara naar BBTG en de grote oversteek voor TMA

    AchtergrondData & AI

    Een stortvloed aan ai-tools; ServiceNow drinkt zijn eigen champagne

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs