Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Amersfoort en Centric ruziën over midoffice

13 juni 2016 - 10:34ActueelOverheidCentric
Rik Sanders
Rik Sanders

De gemeente Amersfoort eist van Centric een schadevergoeding van 2,7 miljoen euro wegens een niet goed functionerende midoffice. De ict-dienstverlener gaat hier niet mee akkoord. Volgens Centric weigerde Amersfoort mee te werken aan de contractueel overeengekomen goedkeuringsprocedure voor de software, waardoor verbeteringen niet toegepast konden worden. Dit blijkt uit een tussenvonnis van de rechtbank Utrecht, meldt vakblad Binnenlands Bestuur.

Centric leverde en implementeerde voor Amersfoort in 2008 de software MidOffice Suite en een documentmanagementsysteem. Volgens de gemeente zit de software vol gebreken en tekortkomingen.

Centric stelt de gemeente verplicht was een goedkeuringsprocedure om de software voor acceptatie eerst te demonstreren aan de medewerkers van de gemeente en aan derde deskundigen. Amersfoort heeft geen medewerking verleend aan het doorlopen van de goedkeuringsprocedure, stelt het ict-bedrijf.

De rechtbank bekijkt nu of de gebreken inderdaad zo ernstig zijn dat Centric zich inderdaad kan beroepen op de contractuele verplichting van Amersfoort om mee te werken aan de goedkeuringsprocedure. Op 29 juni komen de partijen elkaar wederom tegen in de rechtbank, schrijft Binnenlands Bestuur.

Meer over

Midoffice

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Cybercrime Trendrapport 2024

    Een uitgebreide paper over de nieuwste bedreigingen en ruim 50 best-practices in beveiliging.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelOverheid

    Centric lanceert app met open data overheid

    Computable.nl
    ActueelOverheid

    Centric: betere balans omzet/winst in 2015

    ecm document management
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Amersfoort gunt DMS/RMA-project aan QNH

    2 reacties op “Amersfoort en Centric ruziën over midoffice”

    1. René Civile schreef:
      13 juni 2016 om 22:15

      Ook hier schud ik weer eens met mijn hoofd. Komt het nu werkelijk bij niemand op dat je eerst ordentelijk een traject op zet waarbij je eerst eens gewoon degelijk kijkt naar een product, om te toetsen wat een verkoper pretendeert wel werkelijk zo werkt en of het wat voor je ’toko’ is?

      Dat je dan tijd en energie investeert dit ook echt te doen scheelt volgens mij publicaties als deze die voor beide partijen schadelijk zijn.

      Het tweede verbazingwekkende…. 2008 en 2016 liggen aardig uit elkaar. Ik kan me zo maar voorstellen dat onderweg ontwikkelen en aanpassen weer eens leid tot dit soort perikelen. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet maar de zoveelste schadelijke publicatie van wat er kan gebeuren als je aan lopende IT processen blijft sleutelen.

      Login om te reageren
    2. Wie Roept Mij schreef:
      14 juni 2016 om 10:14

      Zou het wat te maken hebben met de slecht governance?
      http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1477567/sp-nieuw-datalek-in-amersfoort.html

      Hoe & wat in dit dispuut aangaande de ‘rip & read’ transformatie tussen vervanging van de EDI-laag kan ik niet beoordelen maar dat alle gegevens door elke ambtenaar ingezien kon worden zegt meer iets over een slecht autorisatie-model.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs