Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Nokia 3310

‘Nee, de Nokia 3310 is niet terug’

07 maart 2017 - 11:59AchtergrondCloud & InfrastructuurNokia
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Nostalgie en merkwaarde zijn krachtig, maar Nokia en de 3310 zijn niet terug. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.

Het merk Nokia voor mobiele telefoons (en smartphones) is een bekende naam en een krachtig brand. Fors was dan ook de online-opwinding toen er nieuws rondging dat het klassieke 3310-model van Nokia’s oude gsm-toestel in een modern jasje zou verschijnen. De nieuwe 3310 zou dan niet een smartphone zijn, maar ook niet helemaal een featurephone. Het zou een dumbphone zijn die toch wel iets meer kan, maar die de nostalgische gebruiker toch behoed voor moderne online-afleidingen en bijvoorbeeld privacyschending.

Deze geruchten (b)leken te kloppen. Maar fabrikant HMD (die de rechten op de Nokia-naam heeft gekocht voor telefoons) doet aan slimme marketing. Enerzijds heeft de 2017-uitvoering van de 3310 slechts oppervlakkig iets van doen met de ooit veelgebruikte 1996-uitvoering (waarvan er wereldwijd 126 miljoen zijn verkocht). Anderzijds zijn er gewoon al veel Nokia-featurephones verkrijgbaar, ook moderne. De 3310 is dus niet terug en Nokia zelf ook niet. Of: nog niet? Wat vind jij?

Nokia 3310

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    5G
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nokia initieert EU-onderzoeksproject voor 5G

    4 reacties op “‘Nee, de Nokia 3310 is niet terug’”

    1. Eijkel schreef:
      9 maart 2017 om 12:30

      Meer dan een week standby op een accu lading. Waarom heb ik dit toestel ooit weggedaan?

      Login om te reageren
    2. Luuk Roovers schreef:
      9 maart 2017 om 19:31

      Nostalgie… in het donker kon ik nog nummers bellen zonder te kijken. Probeer dat maar eens op een iPhone.

      Login om te reageren
    3. Frank Heikens schreef:
      9 maart 2017 om 19:35

      @Luuk:
      Dat kan heel erg goed, met Siri! 😉

      @Rest
      Dit is geen nieuwe Nokia 3310, het is een goedkoop stukje plastic dat schaamteloos misbruik maakt van de goede naam van het vroegere succesmodel!

      Login om te reageren
    4. Samsung schreef:
      10 maart 2017 om 15:51

      Ik heb de oude nokia 3310 nog liggen voledig werkend met de lader er bij maar doe lijkt me beter dan dat nieuwe ding

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs