Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Euro

Pabbl krijgt 5 ton voor reclame in lockscreen

11 juli 2017 - 10:10ActueelInnovatie & Transformatie
Pim van der Beek
Pim van der Beek

De Amsterdamse startup Pabbl krijgt een investering van een half miljoen euro voor de doorontwikkeling en groeiversnelling van een gelijknamige Android-app. Die app toont advertenties in het vergrendelscherm van mobiele apparaten. Het geld komt van een groep private investeerders.

Pabbl is een in Java gebouwde Android-app die advertenties op het vergrendelscherm van een smartphone of tablet plaatst. Volgens de ontwikkelaars biedt het een een ‘unieke’ mogelijkheid om persoonlijke advertenties te tonen op mobiele apparatuur en geeft de app de mogelijkheid om acties te verbinden aan het gebruik van de app. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld punten verdienen als zij hun telefoon ontgrendelen en sparen voor gratis producten.

Volgens Pabbl zijn lockscreen-advertenties een bewezen concept dat in de VS en Azië al ruim twintig miljoen gebruikers heeft. ‘Doordat de gemiddelde smartphone-gebruiker zijn telefoon ruim 150 keer per dag ontgrendelt, is het vergrendelscherm het meest bekeken scherm op de smartphone’, licht mede-oprichter Jeroen Malotaux toe.

De app die volgens de makers inmiddels 25.000 keer gedownload is, is getest onder Nederlandse millennials. Zij zijn volgens de makers verrast door de kwaliteit van de content en het gemak waarmee ze kunnen sparen. Dat is te zien in de gebruikersgroei van dat segment’, aldus Malotaux.

Alleen Android

Doordat de app in strijd is met het beleid van Apple, is de app alleen in te zetten op Android-toestellen. Merken die op dit moment via Pabbl adverteren, zijn CoffeeCompany, Domino’s Pizza, Sneakers.nl, Hema, Brandfield, en Deliveroo. Ook werkt Pabbl samen met goede doelen als Stichting Monkey Business. De app is gratis te downloaden via Google Play.

Mede-oprichter Bas Gerritsen: ‘Wij willen het voor partijen mogelijk maken om zo dicht mogelijk bij de doelgroep te adverteren zonder vervelend te worden. In plaats van nieuwe advertentiekanalen te creëren, houdt Pabbl het dicht bij de kern door het vergrendelscherm te gebruiken en de ervaring aangenaam te houden.’

Pabbl is eind 2016 officieel opgericht. Het bedrijf telt twaalf medewerkers. 

Meer over

AppsTablets

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Advertenties aan de macht!

    Openbaar vervoer
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mobiele advertenties leveren 3,3 miljard dollar op

    Eén reactie op “Pabbl krijgt 5 ton voor reclame in lockscreen”

    1. Michel de Rooij schreef:
      11 juli 2017 om 11:50

      Het bestaat al, dus is Pabbl is een geleend idee. Teleurstellend dat mensen het waard vinden om voor een paar centen dit soort instanties van data en afzetkanalen te voorzien. Los van het ‘wij van WC eend’ gejubel, ik ken er genoeg die tegen betaling nieuwsbrieven ontvangen; die lezen ze niet, ze klikken waar nodig (om de credits te ontvangen), maar verder gebeurt er weinig want men wordt imuum voor dit soort visuele ruis.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs