Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Optimale bereikbaarheid met een flexibele en schaalbare clouddienst

11 juni 2018 - 08:274 minuten leestijdAdvertorialCloud & Infrastructuur
Redactie Computable
Redactie Computable

Organisaties stellen klanten steeds vaker centraal en bereikbaarheid speelt daarbij een cruciale rol. Bereikbaarheid voor zowel klanten, die tussen allerlei moderne kanalen schakelen, als voor medewerkers, die efficiënt en productief willen samenwerken. Mensen hebben veranderende behoeften en innovatieve technologieën maken nieuwe manieren van communiceren mogelijk. Bieden clouddiensten de gewenste oplossing of raak je als organisatie de regie over bereikbaarheid juist kwijt?

Veelal verwijten we de slechte bereikbaarheid aan de manier waarop we tegenwoordig met elkaar communiceren en zoeken we de oplossing in techniek. In de praktijk zien we dat organisaties het lastig vinden om aan de groeiende functionele bereikbaarheidsbehoefte van medewerkers te kunnen voldoen. Functionele behoeften worden snel ingevuld met techniek, zonder rekening te houden met de gebruiksvriendelijkheid van de middelen en de adoptie daarvan binnen de organisatie.

Bereikbaarheid zonder techniek

Er is veel technische kennis nodig van zowel oude als nieuwe communicatiekanalen om te komen tot een succesvolle inrichting. De stap naar een functionele inrichting, die aansluit op de wens van de business en die door gebruikers wordt geadopteerd, is vaak erg groot en complex. Dan kan het fijn zijn om de regie te hebben over de bereikbaarheid van je organisatie, zonder bezig te hoeven zijn met techniek.[VF1]  Daarvoor hebben wij een flexibele en schaalbare omgeving ontwikkeld die functioneel mee innoveert met de markt en waarbij klantcontact centraal staat. Met OMNIA biedt Axians Unified Communications as a Service (UCaaS), een flexibele en schaalbare clouddienst (pay-per-use) met een rijke Self Service Portal. Daarin kiezen gebruikers zelf de manier waarop zij bereikbaar zijn, wat deze oplossing zeer geschikt maakt voor een omnichannel omgeving. Wij nemen het technisch beheer uit handen terwijl je organisatie de volledige functionele regie over de bereikbaarheid behoudt. Onze dienstverlening beweegt met je mee, zodat je ook in de toekomst klaar bent voor nieuwe ontwikkelingen die een impuls geven aan de bereikbaarheid van je organisatie.

Waar hebben je medewerkers behoefte aan?

Om er achter te komen waar je gebruikers behoefte aan hebben is het belangrijk om met hen in gesprek te gaan. Wij helpen je om in de huid van de gebruiker te kruipen met behulp van het Axians Unified Communications Planning Process. Daarmee krijg je inzicht in de wijze waarop je organisatie bereikbaar wil zijn en of dit in lijn is met de huidige situatie. We kunnen helpen bij het opstellen van een langetermijnstrategie op het gebied van communicatie, samenwerking en bereikbaar zijn. Dit doen we samen met alle stakeholders binnen je organisatie, van business tot IT. De keuzes die je moet maken hebben namelijk impact op klanten, business en IT-afdeling. Het Unified Communications Planning Process is onderverdeeld in zeven stappen, waarbij je zelf bepaalt welke stappen nodig zijn om tot de juiste omgeving te komen.

Persoonlijke begeleiding voor optimale adoptie

Los van de functionele behoeften en technische mogelijkheden, spelen ook culturele en adoptieve aspecten een belangrijke rol bij het opstellen van een bereikbaarheidsbeleid en de inzet van Unified Communications. Normen en waarden bepalen de verantwoordelijkheden van een medewerker, afdeling of locatie. Verder hangt de adoptie sterk samen met persoonlijkheden (persona’s). De ene medewerker houdt zich graag bezig met nieuwe technologieën, terwijl een ander moeite heeft met veranderingen. [VF1] Deze persona’s hebben een eigen adoptieproces nodig om op de juiste manier bekend te raken met Unified Communications als integrale oplossing. Axians ontwikkelde hiervoor UNITE, waarmee we dankzij persoonlijke begeleiding medewerkers nieuwe functionaliteiten laten adopteren, waardoor een nieuwe manier van samenwerken ook écht werkelijkheid wordt.

Meer weten?

Wil je meer informatie over onze Unified Communications diensten of hierover met ons in gesprek? Ga naar www.axians.nl. Wij helpen je graag verder en zoeken een passende oplossing, gebaseerd op je ambities.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Vrouwe Justitia
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VMware haalt bakzeil bij Haagse rechter om Rijkswaterstaat

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs