Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

‘SAP-klanten nog niet overtuigd van S/4HANA’

SAP
20 juni 2019 - 08:31ActueelSoftware & DevelopmentSAP
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Twee derde van alle bedrijven met SAP-licentie heeft geen plannen om over te schakelen op de S4/HANA-suite of heeft er nog geen beslissing over genomen. Dat blijkt uit een onderzoek van Rimini Street.

Rimini Street is een third party support provider voor Oracle en SAP en een Salesforce-partner. In hun enquête (die werd afgenomen bij bedrijven die Business Suite 7 of ouder gebruiken) zegt 35 procent van de ondervraagden dat ze geen plannen hebben om op S4/HANA over te schakelen. 32 procent zegt nog geen beslissing te hebben genomen.

De meest geciteerde redenen daarvoor zijn ‘gebrek aan financiën’, ‘geen zakelijke rechtvaardiging’ en de voorkeur om ‘maximaal te investeren in huidige applicaties’. In een vorig onderzoek, uit 2017, zei nog 65 procent van de respondenten dat ze geen plannen hadden om over te schakelen of het nog niet wisten.

Tachtig procent van de deelnemers zegt hun huidige SAP-systemen nog te willen laten meegaan tot ‘minstens’ 2025, dat is het jaar waarin SAP de stekker trekt uit zijn ondersteuning voor Business Suite 7. Ze geven aan veel geld te hebben geïnvesteerd in het implementeren en op maat maken van hun SAP-systeem en dat systeem nog jaren kan dienen om kritieke applicaties te draaien, zonder upgrades.

Wat de support van SAP betreft, zijn er ook klachten: maar vijf procent geeft aan dat de prijs die SAP vraagt voor ondersteuning het geld waard is. Bovendien laken veel respondenten ‘het gebrek aan ondersteuning voor maatwerk’ of ‘problemen die lang duren om opgelost te raken’.

Saillant detail bij deze cijfers en opmerkingen is dat Rimini Street zelf ook support verkoopt aan SAP-gebruikers.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    SAP
    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP komt met nieuwe intelligente clouddiensten

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP-blockchain toont viseter herkomst en productie

    ActueelCarrière

    SAP-opleider Itrainee krijgt investeerder achter zich

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    ‘Dit is grootste SAP-migratie naar Azure tot nu toe’

    Cloudeducatie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    SAP belooft klanten meer hulp bij cloudmigratie

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NS meet zich met MyBrand SAP S/4Hana-jas aan

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs