Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

G-Star scoort met klantdataplatform

G-Star spijkerbroek
04 juli 2022 - 13:35Awards NieuwsSoftware & DevelopmentG-StarSigma Data

Kledingmerk G-Star werkt aan een 360-graden klantbeeld. Door databronnen bij elkaar te brengen en gegevens aan elkaar te koppelen, leert het bedrijf haar klanten steeds beter kennen. Sigma Data helpt G-Star daarbij. Data science is ingezet om een klantdataplatform op te tuigen. Dit platform geeft G-Star heel veel inzicht om processen in het businessmodel met elkaar te verbinden en aan te scherpen. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om het project Customer Data Platform van G-Star te nomineren in de categorie Grootzakelijk project.

Er komt op allerlei manieren data binnen bij G-Star. Klantenorders, websitestatistieken, nieuwsbriefinschrijvingen en alle views, clicks en andere consumentenacties die daarbij horen. Als daarvoor niets geregeld wordt, staan er op allerlei plekken en in verschillende tools ‘plukjes’ gegevens. Op het nieuwe dataplatform worden al die data bij elkaar gebracht, wat het modemerk een dieper inzicht geeft in (het gedrag van) de klant. Het Customer Data Platform wordt gecombineerd met een moderne crm-tool. Uit de database kunnen realtime! waardevolle gegevens worden gehaald, die in het crm gebruikt worden om makkelijker en effectiever nieuwe (online) marketingcampagnes in te richten voor klanten. Op basis van data kan gerichter de gewenste doelgroep worden bereikt.

Naast het verzamelen, bekijken en analyseren van data, valt ook het maken van voorspelmodellen onder data science. Op basis van klant- en productgegevens uit het verleden, kan G-Star voorspellen wat er in de toekomst gaat gebeuren. Het eerste model dat werd ontwikkeld was om retouren te voorspellen. In de fashion-industrie is het retourpercentage vrij hoog. Vaak komt, afhankelijk van het merk of de webshop, de helft van alle online bestelde producten weer terug. Bijvoorbeeld omdat mensen één model jeans kopen, in drie verschillende maten. In zo’n geval weet je vrijwel zeker dat er twee van die drie broeken retour komen. Er worden analyses gedaan met verschillende variabelen, zowel klant- als productgegevens, om tot een voorspelling te komen. Dit voorspelmodel rondom retouren laat zien wat er allemaal mogelijk is met data science en de tools die ze in huis hebben.

Terug naar de overige genomineerden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Dit zijn de 10 beste grootzakelijke ict-projecten!

    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Movares scoort met betere samenwerking

    Awards NieuwsData & AI

    Achmea IM scoort met meer inzicht voor klanten

    Subsidie
    Awards NieuwsFinanciële dienstverlening

    OAZ, Usoft en Endava scoren met MijnOAZ 2.0

    IaaS
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    ONVZ scoort met veilige it-infrastructuur

    Draka kabelhaspel
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Draka en Technische Unie scoren met traceerbare kabelhaspels

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs