Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Groei zakelijke diensten KPN

31 januari 2024 - 12:11ActueelCloud & InfrastructuurKPN
Alfred Monterie
Alfred Monterie

KPN draaide in 2023 iets beter dan het bedrijf zelf en beursanalisten van onder meer Bank of America hadden verwacht. En dat stemt ceo Joost Farwerck tot tevredenheid. Hij ziet duurzame omzetgroei uit diensten in alle segmenten. Zo blijkt uit de cijfers over het vierde kwartaal en heel 2023 die KPN vanochtend presenteerde.

De inkomsten uit zakelijke dienstverlening (+4,4%) bleven in 2023 groeien, waarbij het midden- en kleinbedrijf de belangrijkste bijdrage leverde. Dit geldt zowel voor mobiele diensten, breedband en ‘cloud & workspace’.

De waardering bij zakelijke klanten die zich weerspiegelt in de Net Promotor Score (NPS), verbeterde vergeleken met een jaar eerder. KPN scoort daarbij boven VodafoneZiggo en Odido. De diensten die KPN levert aan grotere ondernemingen, stabiliseren zich mee door groei bij internet of things) en cloud & workspace.

De inkomsten uit dienstverlening aan consumenten bleef het afgelopen jaar verbeteren, dankzij aanhoudende groei van de omzet uit mobiele diensten en de groei van het aantal breedband-klanten (154.000). Een recordaantal huishoudens werd toegevoegd op glasvezel. De omzet steeg 2,5 procent tot 5,4 miljard euro, terwijl de ebitda-winst 0,6 procent toenam tot 2,4 miljard euro. In het vierde kwartaal steeg de omzet met 4,3 procent na een groei van 2,2 procent in het kwartaal daarvoor.

De groepsomzet steeg afgelopen kwartaal met 4,3 procent na een groei van 2,2 procent in het derde kwartaal. Daarmee deed KPN het 1,5 procent beter dan analisten hadden verwacht. De groei van de diensten-omzet lag 0,5 procent boven de consensus.

De komende vier jaar zal KPN ruim 4,5 miljard euro investeren in zijn netwerken en de digitalisering van Nederland. Tegelijk wordt een groeiend rendement op het geïnvesteerde kapitaal verwacht.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    ActueelCarrière

    Kort nieuws: Netcompany verhuist naar de Hofstad, meer omzet Besi, Fugaku snelste super (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs