Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Calvi helpt KPN met VoIP-facturatie

11 juli 2012 - 09:31ActueelCloud & InfrastructuurKPN
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Telecomdienstverlener KPN International gaat gebruikmaken van de facturatie- en analysefunctionaliteiten van Calvi. Dit bedrijf helpt telecomaanbieders aan managementoplossingen. Met de functionaliteiten kan KPN zijn telecomdiensten transparant en op maat aanbieden.

KPN International richt zich op data- en ip-diensten voor wereldwijde corporate en wholesale klanten. Voor nieuwe internationale ip-telefoniediensten zocht KPN naar een facturatie-oplossing. Enerzijds moest deze oplossing flexibiliteit bieden om aanbiedingen op maat te kunnen maken en anderzijds wilde de internationale telecomdienstverlener zijn klanten gedetailleerd inzicht geven in de afgenomen dienstverlening.

KPN-klanten krijgen nu online inzicht in de details van de door KPN International geleverde diensten, waarmee zij kunnen verifiëren of de tariefafspraken en volumekortingen correct zijn verrekend. Behalve het verkrijgen van inzicht, kunnen klanten van de internationale telecomdienstverlener de factuurgegevens overzichtelijk en eenduidig verwerken in hun eigen boekhoudsystemen, waarmee zij hun administratieve proceskosten omlaag kunnen brengen.

Meer over

Business IntelligenceTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    ‘Soevereine cloudoplossingen bieden veel kansen’

    ActueelCarrière

    Atos presenteert strategisch en transformatieplan voor 2028

    Jacob Spoelstra betwisten
    MagazineCloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Achterhaald

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Overnames Channable en IC-Automatisering; groeikapitaal Bash en GoDutch

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Optics11 haalt miljoenen op voor beveiliging zeekabels

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: WBSO populair bij ict-bedrijven, 6 cloudtrends Gartner, EU-alternatief voor CVE-database VS

    Eén reactie op “Calvi helpt KPN met VoIP-facturatie”

    1. Maarten Oberman schreef:
      11 juli 2012 om 16:38

      Vanuit de “groene” oudheid en daarvoor vanuit het PTT-tijdperk was het gebruikelijk spraak per minuut, daarna per seconde en toen maar weer eens per minuut te factureren, omdat dat providers (financieel gezien) beter uitkwam.

      Inmiddels is de basis voor spraakbezetting van een netwerk niet meer de factor tijd, maar de factor bit gecombineerd met een zekere mate van performance. De gemeenschappelijke basis voor spraak en data is daarom inmiddels bitjes, of zo je wilt IP-pakketten.

      Het is dan ook vreemd om spraak anders te tariferen dan data. bitjes zijn tenslotte bitjes, net-neutraliteit is geen not-neutraliteit.

      KPN en de andere providers vinden dat nog heel normaal….. , maar het effect is dat het equivalent aan GSM spraakbitjes factoren duurder is dan de zelfde hoeveelheid databitjes.

      Kennelijk is er nog een verschil in netneutraliteit voor spraak bitjes, databitjes, om het dan nog maar niet te hebben over SMS bitjes, want die zijn grofweg 1400 keer duurder dan een spraakbitje.

      Geen wonder dat het woord provider maar 3 letters verschilt van het woord rover

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs