Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Gebruikers willen ‘open en eerlijk’ Baan

03 november 1998 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

"Het vertrouwen is nog niet weg, maar gebruikers verwachten meer uitleg van Baan." Volgens Albert Verhoeven, voorzitter van de Nederlandse tak van de gebruikersvereniging Baan World Users (BWU), heeft de erp-leverancier de afgelopen weken het vertrouwen bij beleggers en de media proberen te herstellen.

"Nu moet Baan zich weer om zijn klanten gaan bekommeren."
Het vertrouwen is aangetast door de 31,7 miljoen dollar verlies en de aangekondigde reorganisatie, waarbij 20 procent van het personeel verdwijnt. De vraag is nu waar een klant die SAP en Baan op zijnshortlist heeft staan voor kiest. Het geschonden vertrouwen staat het binnenhalen van nieuwe klanten in de weg, terwijl die juist nodig zijn om het vertrouwen terug te krijgen. Financieel directeur Klaas Wagenaar laat weten het vertrouwen van klanten te willen terugwinnen via schriftelijke communicatie en mondelinge toelichting door management, verkoop en andere vertegenwoordigers.
De problemen bij Baan liggen niet op product- maar op organisatorisch gebied. De BWU heeft inmiddels contact gehad met Baan. "Baan gaat het persbericht waarin ze de reorganisatie aankondigen vertalen naar het Nederlands en dat verspreiden onder gebruikers." Summier contact, vindt Verhoeven. "Maar dat was een jaar geleden nog ondenkbaar."
Loek van den Boog, adviseur namens grootaandeelhouder General Atlantic Partners, meent dat Baan in het algemeen goed gepositioneerd is en een goed productenpakket heeft. Het vertrouwen komt pas op termijn terug. "Beleggers zullen Baan afrekenen op hun resultaten en niet alleen op de aangekondigde saneringsmaatregelen", aldus Van den Boog.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs