Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Koning van het kanaal

29 mei 2006 - 08:50ChannelGovernance & PrivacyTCW
Redactie Computable
Redactie Computable

In het land der blinden is eenoog koning. Oftewel: onderscheid is een succesfactor. Dit geldt zeker in het kanaal. En helemaal voor kleine resellers van netwerkproducten. Om tegengas te kunnen geven aan het marketinggeweld en de slagkracht van grote organisaties is onderscheid cruciaal. Als kleine partij win je het namelijk in principe nooit van de grote leveranciers. Tenzij je specialiseren hoog op de agenda zet.

Hoe blijf je als kleine partij op het netvlies staan van (potentiële) klanten? Eigenlijk is er een eenvoudig antwoord op die vraag: kennis en innovatie. Door je te verdiepen in groeimarkten en alsmaar vernieuwende netwerkproducten te omarmen, blijf je vooroplopen in de markt en voorkom je dat klanten kiezen voor de kostenvoordelen van grote clubs. Want voor netwerkproducten is het uiteindelijk niet de prijs maar de kennis van de producten en daarmee de service die onderscheidend is. Waar je de kennis vandaan haalt? Niet persé door dure consultants in te schakelen of vreemde spionagecapriolen uit te halen. Gewoon goed om je heen kijken is voldoende. Alle benodigde kennis is namelijk voorhanden Neem de tijd om goed te zoeken naar nieuwe ontwikkelingen, zowel op het gebied van bedrijfsvoering als in technologie.

Een goed voorbeeld is appliances. Lange tijd waren dit zeer specialistische producten binnen de networking-markt. Nu maken ze echter steeds vaker vast onderdeel uit van een netwerk. Met als gevolg dat de grotere netwerkleveranciers op de voortrazende trein springen. Waar sta je dan als kleine reseller, met vaak hogere prijzen? In mijn optiek heel sterk, maar daar is wel durf voor nodig. Laat de bulk over aan broadliners en investeer in kennisverbreding en innovatieve producten. Adviseer, combineer en denk in complete netwerkoplossingen. Alleen dan kun je koning zijn in het kanaal.

Halvard Woei-A-Sioe
Algemeen directeur TCW

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederlandse bedrijven nog niet kansloos om EU-gelden cloud en ai  

    ActueelGovernance & Privacy

    Websites lappen Europese Toegankelijkheidswet aan hun laars

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs