Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Internet is vooral nuttig voor informatie

15 augustus 2001 - 13:00ActueelGovernance & Privacy
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

HAARLEM – Nieuwsgierigheid (49%) en informatieverzameling (44%) zijn de belangrijkste redenen voor Nederlandse consumenten om websites van merken te bezoeken.

Reis-, computer- en autosites staan bovenaan.
Dit blijkt uit onderzoek van de Brand Strategy Group (BSG). Zij heeft 2300 consumenten ondervraagd die regelmatig actief zijn op internet. Gebleken is dat veel bezoekers bewust naar een merksite gaan, waarna zij tot een bepaalde aanschaf in een winkel of bij een dealer zijn overgegaan. Het doen van online transacties gebeurt nog in geringe mate.
Merksites op het vlak van warenhuisartikelen, levensmiddelen, sportartikelen, mode/kleding en doe-het-zelf worden relatief veel bezocht uit nieuwsgierigheid. Webstekken die te maken hebben met vakantie/reizen, software en sportartikelen roept men voornamelijk op om informatie te verkrijgen (mensen konden meerdere antwoorden aankruisen, vandaar dat sportartikelen twee keer voorkomt).
Bezoekers geven wel aan dat merkensites wel iets bijzonders moeten bieden. Conclusie van BSG is dat, gezien het toenemend gebruik van internet, het voeren van een doordachte merkenstrategie op internet van groeiend belang is.
 
Teus Molenaar
 

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    ActueelSecurity & Awareness

    Phishingtrend: oplichters zetten correcte boekingsgegevens in

    AchtergrondGovernance & Privacy

    Dawnguard belooft volautomatische securitycloudarchitectuur

    OpinieData & AI

    Is Amerikaanse ai straks nog bruikbaar?

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Digitale soevereiniteit: hype of noodzaak?

    Systeemfalen
    ActueelSecurity & Awareness

    NCTV brengt vier belangrijke dreigingen in kaart

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Odin Groep blijft groeien, pdf’s meest gebruikt voor merkimitatie (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs