Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nederlandse consument wijst creditcard af

25 februari 2001 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Marten Dijkstra
Marten Dijkstra

De Nederlandse internetconsument blijft afkerig van het online betalen met een creditcard, zo blijkt uit onderzoek van http://www.Winkelstraat.nl.

Anders dan Amerikaanse collega-consumenten, die inmiddels massaal gebruik maken van de creditcard bij het doen van hun internetboodschappen, zegt meer dan 50 procent van de Nederlandse online-klanten niet te vertrouwen op de veiligheid van hun creditcard.
De argwanende houding van de Nederlandse internetconsument zou zich wijzigen als de betaling via het internet gegarandeerd veilig is. In dat geval zou bijna 60 procent zijn inkopen via het internet doen. Maar ook de bezorging vormt een probleem. Volgens 24,8 procent van de ondervraagden zouden ze meer boodschappen doen via het net als deze service wordt verbeterd en 16 procent zegt meer internet-inkopen te zullen doen als ze meer informatie krijgen over de betreffende online winkel.
Overigens blijkt uit het onderzoek dat het Web Trader-logo van de Europese consumentenorganisaties, waaronder de Consumentenbond, geen garantie biedt voor meer verkopen. Slechts 33,1 procent van de Nederlandse consumenten zegt alleen te kopen bij de online winkels die voorzien zijn van het Web Trader-logo. Een ruime meerderheid is niet zo kieskeurig als het gaat om het kopen bij sites die geen Web Trader-logo voeren.
Overigens zit het online-aankopen duidelijk in de lift. Tachtig procent van de 133 ondervraagden zegt dit jaar meer inkopen via het internet te zullen doen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Digital twin
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Digital twins beloven revolutie in netwerkbeheer en cybersecurity

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Over de flexibiliteit van de cloud en de kracht van ai

    Vrouwe Justitia
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Rechtbank wijst zaak van oud-hoogleraar ICT tegen UWV af

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Dit zijn de 10 digitaal best presterende organisaties!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Wie zijn dé diversiteitsleider en hét digitale talent?

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Rotterdamse haven in de kijker bij Computable Awards België

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Marco Gouw - Country Manager Veridas

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Geverifieerd, Echt en Betrouwbaar: Waa...

    Door Marco Gouw, Country Manager DACH & BENELUX bij Veridas Digitale transformatie heeft het makkelijker dan ooit gemaakt om een...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs