Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Winst gloort aan de horizon

16 augustus 2007 - 11:023 minuten leestijdActueelGovernance & PrivacyLogMeIn
Redactie Computable
Redactie Computable

Het traditionele kanaal is in ontwikkeling; door krimpende marges op hardware/software explodeert de markt voor it-diensten. Sterker nog, kleine aanbieders van it-diensten zijn goed voor een gezamenlijke omzet van 30 miljard dollar per jaar. Door de bestaande link tussen resellers en kleine ondernemingen – het leveren van technologie – gaan deze kleine aanbieders zeker een flink marktaandeel pakken.

Van groot belang voor succes in dit speelveld is het op de juiste manier inrichten van it-diensten die winstgevend zijn, zowel voor de it-leverancier als voor de klant die er gebruik van maakt. Kleine ondernemingen zijn net zo afhankelijk van technologie als grote, maar hebben minder middelen om deze te financieren.

Daarnaast zijn kleine bedrijven afhankelijk van it-leveranciers die hun tijd verdelen over vele klanten, dus moet een succesvolle it-leverancier een manier verzinnen om overal tegelijk te kunnen zijn. Gezien deze eisen is het geen geheim dat een effectieve service provider kan profiteren van de mogelijkheden van remote support.

Er zijn echter nog meer uitdagingen: bestaande oplossingen vereisen controle over de firewall, een bekend IP-adres, vormen een veiligheidsrisico en zijn vaak te duur.

Een nieuwe generatie oplossingen – hosted remote support solutions – bieden een oplossing voor deze uitdagingen binnen het ondersteuningsproces. Ze stellen it-leveranciers in staat systemen op afstand flexibel te ondersteunen ongeacht hun fysieke locatie.
Voor een reseller die de stap naar it-dienstverlening maakt, met nieuwe services en meer klanten, kan het oplossen van problemen bij klanten overweldigend worden. Het tijdig reageren op herhaaldelijke 'brandmeldingen' kost zoveel tijd dat er al gauw geen nieuwe klanten meer bij kunnen.

Bij het overwegen van remote support kunnen it-leveranciers met name denken aan oplossingen die:
• Minimale reistijd en reiskosten genereren – remote deployment is cruciaal.
• Respons vanuit en naar elke plek bieden – zowel voor apparatuur die in gebruik is als apparatuur die dat niet is.
• De tijd die het kost om problemen op te lossen minimaliseren – en liever nog problemen helpen voorkomen door remote monitoring, alerting en inventory.
• De klanttevredenheid verhogen (met het oog op meer contacten en contractvernieuwingen die de basis vormen voor groei).
• Meer mogelijk maken met minder bronnen, zodat meer klanten kunnen worden ondersteund met dezelfde of zelfs minder medewerkers.
• Rapportagetools bieden waarmee eenvoudig de declareerbare uren kunnen worden bijgehouden.

Door het inbouwen van efficiëntie en voorspelbaarheid kunnen outsourced it-providers op een winstgevende manier een groot klantenbestand opbouwen en vasthouden en waar nodig meegroeien.

Sean Ellis
Vice President Marketing bij LogMeIn

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    AchtergrondSoftware & Development

    License to bill

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederlandse bedrijven nog niet kansloos om EU-gelden cloud en ai  

    ActueelGovernance & Privacy

    Websites lappen Europese Toegankelijkheidswet aan hun laars

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs