Red Hat komt met een nieuw emea-partnerprogramma dat is opgesteld als stimulans voor partners en als beloning voor het opbouwen van kennis van de verschillende producten binnen de drie belangrijke gebieden voor partners: datacenterinfrastructuur, middleware-oplossingen en cloudinfrastructuur. Producten van partners worden gecategoriseerd binnen elk van deze gebieden en partners kunnen enterprises een oplossingsgericht portfolio bieden.
Om partners te helpen competenties binnen de drie specialisaties op te bouwen, krijgen ze toegang tot Red Hat’s nieuwe Online partner enablement network (Open). Het netwerk biedt virtuele trainingen, demo’s en toegang tot een technische bibliotheek. Voor partners met een advanced- en premier-status is de toegang gratis. Andere voordelen van het programma omvatten hogere deal registration-kortingen voor partners die meer dan de minimaal vereiste competenties hebben verworven. Advanced- en premier-partners kunnen bovendien voor het uitvoeren van bepaalde sales-activiteiten toegang verdienen tot business development-fondsen.
‘It-omgevingen van bedrijven veranderen steeds en bestaan uit heterogene technologieën. Klanten zoeken daarom interoperabele en open bedrijfsoplossingen in plaats van individuele producten die slechts een deel van het probleem oplossen. Met het nieuwe programma willen we onze partners helpen deze verandering te ondersteunen’, aldus Petra Heinrich, vice president partners and alliances Emea bij Red Hat.
De ontwikkeling van het Red Hat Emea-partnerprogramma is gericht op het tegemoet komen aan zowel de channelbehoeften in Emea als de verwachte toename van het aantal klanten. ‘Het categoriseren naar oplossingen, in plaats van naar functionaliteiten of producten, is aantrekkelijk voor klanten die weg willen van hun oude it-silo’s en gaan voor gestandaardiseerde open platformen. Met ons nieuwe programma kunnen partners ons complete portfolio in deze nieuwe oplossingsgebieden verkopen en nieuwe vaardigheden ontwikkelen. Daar zullen niet alleen onze partners van profiteren, maar ook onze klanten’, besluit Heinrich.