Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Groei in crm-uitgaven laat op zich wachten

21 augustus 2002 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Teus Molenaar
Teus Molenaar

Terwijl de markt voor informatietechnologie eind 2002, begin 2003 weer aantrekt, is die voor crm-software nog steeds erg slecht. Dat concludeert het onderzoeksinstituut Aberdeen Group.

Hugh Bishop, medeauteur van het onderzoeksrapport, zegt dat de aankoop van bedijfsapplicaties langzaam weer uit het slop geraakt. Toch gaan er niet meer heel grote projecten van start; het bedrijfsleven begint voorzichtig te investeren in kleine, overzichtelijke trajecten.
 
De totale omzet in de softwaremarkt groeide het laatste kwartaal met 4,6 procent. Maar de resultaten verschilden heel erg per categorie. Zo groeide ‘beveiliging’ ten opzichte van een jaar geleden met meer dan 8 procent. Customer relationship management daalde met een aanzienlijke 20 procent.
 
Volgens Bishop is dit nog het naijleffect van het bekendworden dat enkele dure crm-projecten niet tot de gewenste resultaten hebben geleid. "Het is duidelijk dat de laatste zes maanden erg moeilijk zijn geweest voor de crm-leveranciers", aldus Bishop.
 
Hoewel crm het als geheel slecht doet, zijn er niches waar weer leven in zit. Sales force automation bijvoorbeeld, dat een half jaar geleden bijna van het aankooplijstje viel bij Aberdeens onderzoek, is nu weer iets dat ondernemers hoog op hun lijstje hebben staan. Dit blijkt uit een recente, nog niet gepubliceerde studie van deze analistengroep. Sofware voor klantenservice en contactcentra zijn steeds sterk in de belangstelling blijven staan.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    Productiviteitsgroei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitalisering en innovatie speerpunt bij Productiviteitsagenda

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs