De reputatie van ICT-ondernemingen is de afgelopen jaren flink verslechterd. Stonden ze enkele jaren geleden nog hoog op de reputatielijst van Incompany, dit jaar worden ze ingehaald door duurzame organisaties en goede doelen.
ICT-ondernemingen hebben veel van hun aantrekkingskracht op werknemers, zakenpartners en investeerders verloren. Behoorden ze in het verleden tot de meest begeerde organisaties, de laatste jaren is hun reputatie flink verslechterd. Dat blijkt uit recent imago-onderzoek van het blad Incompany onder bijna 5200 zakelijk beslissers.
Van de vijfhonderd bedrijven met de beste reputatie is het eerste ict-bedrijf, IBM, te vinden op positie 37. Vorig jaar stond dat bedrijf op plek 38, maar in 2006 op plaats 19 en een jaar eerder zelfs op 14. Dit jaar staan de eerstvolgende ict-ondernemingen na IBM op plaats 46 (Microsoft) en 54 (Capgemini). Ook die stonden voorgaande jaren veel hoger op de lijst, dus met een betere reputatiescore.