Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
social media

Stopt u met diensten die op advertenties draaien?

06 februari 2019 - 07:24AchtergrondCloud & Infrastructuur
Krijn Soeteman
Krijn Soeteman

Antwoord: nee. Althans, bijna niemand. We zijn dan ook benieuwd waarom u níet zou stoppen met het gebruik van Facebook, Google en dergelijke datasilo's.

Schandaal na schandaal komt naar buiten. Nu hadden we weer te maken met een applicatie op Apple-telefoons van Facebook waarmee mensen betaald werden om alles open te gooien qua appgebruik op hun mobiele telefoons. Daarna kwam aan het licht dat Google hetzelfde deed. De wereld werd helemaal chagrijnig toen bleek dat ook onze tere kindertjes hier soms aan meededen.

Wij als ouderen in Nederland hebben daar natuurlijk weinig last van: we verdienen waarschijnlijk genoeg om niet te vallen voor dergelijke ‘scams’ van enkele tientjes per jaar tot wellicht een tientje per maand, maar dat doet er niet aan af dat ook zonder dingen als ‘enterprise developer certificates’ heel wat data naar de centra van al die advertentiebedrijven gesluisd wordt.

De Algemene Verordening Persoonsgegevens, bij velen beter bekend onder het acroniem GDPR, heeft voor Europeanen een iets betere basis gelegd om te klagen en eigen data in te mogen zien, al doet vrijwel niemand dat. Wat zijn uw redenen om niet te stoppen met het gebruik van dergelijke diensten?

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    2 reacties op “Stopt u met diensten die op advertenties draaien?”

    1. Johan Duinkerken schreef:
      7 februari 2019 om 07:28

      Elk zichzelf respecterend it’er doet hier vanaf het begin niet aan. Want je wist wat er zou gaan komen.
      Het is nog steeds publiek geheim dat alle betalende partijen volledige toegang heeft tot de achterkant van Big Tech die zonder enige schroom elke bit die over u en uw bedrijf bekend is aan de hoogste bieders verkopen.

      Login om te reageren
    2. Frank Heikens schreef:
      7 februari 2019 om 18:01

      Degene die betaalt, die bepaalt. Dat is altijd al zo geweest, dat is nu nog steeds zo, en dat zal ook altijd zo blijven.

      Als jij niet betaalt voor een dienst of product, dan betaalt een ander, en dan ben jij (dus zijn jouw data) in de ogen van die ander het product!

      Pas dus op voor gratis diensten en informatie op sites waar je geen reclame ziet.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs