Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

ABN Amro scoort met digitale aanspreekpunt Anna

Robot digitale hulp
13 juni 2022 - 13:49Awards NieuwsInnovatie & TransformatieABN AmroIBM

Anna van ABN Amro is het eerste digitale aanspreekpunt zodra een klant hulp nodig heeft. Op basis van de hulpbehoefte bepaalt Anna of ze er een adviseur bij haalt via chat of beeldbankieren, of dat ze de klant zelf kan helpen. Op deze manier helpt zij klanten zo snel mogelijk met gepersonaliseerde hulp. IBM hielp de bank met de realisatie van Anna. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om ‘Digitale aanspreekpunt Anna’ van ABN Amro en IBM te nomineren in de categorie Customer Experience.

Anna werkt samen met adviseurs vanuit verschillende specialismes zoals verzekeren, hypotheken, beleggen en andere (dagelijkse) bankzaken. Ze beantwoordt meer dan 90 procent van de vragen, zowel Nederlands- als Engelstalig, helpt klanten met het maken van een afspraak, verwerkt adreswijzigingen en doet dat in meer dan een miljoen gesprekken per jaar. Dit doet ze naar grote tevredenheid van de klanten met een NPS van >50. Ze wordt bij ABN Amro gezien als één van de meest productieve en snelst lerende medewerkers. Sinds 2018 werken ABN Amro en IBM gezamenlijk aan dit project.

ABN Amro is een persoonlijke bank in de digitale tijd. Anna speelt hier een grote rol in door op basis van de vraag van de klant, de best passende digitale oplossing te bieden. Klanten zijn steeds vaker digitaal actief en dat betekent dat op de digitale kanalen de diensten geleverd moeten worden. Deels kan dit worden aangeboden via self service online, maar bij complexere vraagstukken, zoals hypotheken en beleggen speelt Anna een belangrijke rol. Op basis van de vraag van de klant bepaalt Anna of zij de klant begeleidt naar de juiste pagina in de app of web, het zelf oplost, of één van de vele adviseurs bij het gesprek haalt om de klant verder te helpen. Anna kan dit faciliteren via chat of beeldbankieren.

Terug naar de overige genomineerden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Customer experience klanttevredenheid klantervaring
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Dit zijn de 10 beste digitale klantervaringen!

    Whatsapp
    Awards NieuwsSoftware & Development

    Conversation24 scoort met nieuwe contactkanalen

    Woning zoeken woningzoekende
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    WoningNet scoort met digitale hulp woningzoekende

    ActueelCarrière

    ABN Amro trekt Duitse innovatie-topman aan

    Finance creditcard
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    Quion en Mendix scoren met online klantenportal

    Novotel Amsterdam Schiphol Airport
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    SuitePad scoort met hotelkamerservice Novotel

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs