Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

CRM is geen 100 meter sprint

11 maart 2010 - 16:12OpinieSoftware & Development

Content is gratis (althans, moet gratis zijn) is de mainstream gedachte van de gemiddelde Nederlander. We hebben allemaal de krant de deur uitgedaan en lezen nieuws via Nu.nl. Ook marketeers zijn met zijn allen op zoek gegaan naar die ene grote short-cut.

De kortste weg naar zo groot mogelijk succes met een minimale inspanning. Social media, nietwaar? Als het maar twittert, linked of hyvet, dan moet je er leads mee kunnen genereren. Het kan wel eens een prospect zijn toch…

Door schade en schande wijzer geworden met web 1.0 (we gaan e-mailen, want dat is gratis) storten we ons vandaag als lemmingen in de afgrond van web 2.0. Of toch niet en realiseren we ons dat er geen shortcuts zijn? Dat crm geen 100 meter sprint is, maar een marathon? Dat crm, inclusief de inzet van social media, staat met een goede voorbereiding. Met een duidelijk besef van de grootte van de markt en doelgroep, de juiste contacten en een validatieproces met heldere regels van wie doet wat en wie is waarvoor verantwoordelijk? We hopen het met zijn allen, maar toen ik laatst aan een marketeer vroeg 'Wie is er verantwoordelijk voor het crm-systeem binnen jullie organisatie?', kreeg ik als antwoord: 'Ik in ieder geval niet! Aan een crm-project kan je alleen maar je vingers branden en het kost je uiteindelijk je kop!'

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    Marktaandeel maatwerk-CRM ligt hoger dan SAP

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    CRM bij ledenwerven te weinig benut

    Eén reactie op “CRM is geen 100 meter sprint”

    1. John Lieberwerth schreef:
      12 maart 2010 om 12:33

      Die marketeer gaat mogelijk voor ‘de korte termijn’ en heeft zijn huiswerk niet goed gedaan. Voor veel organisaties is crm de portal naar een stabiele toekomst. Stap voor stap toegroeien naar een relatiegerichte organisatie is een veranderingsproces waarin de vier perspectieven van de opgestelde BSC al lerende bereikt, geëvalueerd en bijgesteld worden. Je kunt de vraag ook anders stellen: “wat zijn de overlevingskansen van onze organisatie zonder crm strategie?” Gezien de aansprekende resultaten die er al met crm bereikt zijn mag je gerust stellen dat dit op zijn minst een gemiste kans is. Focussen op ‘lifetime values’ (in plaats van teveel kijken naar de transactiewaarde), een-op-een marketing, meer klant- dan productgericht; CRM is een marathon die veel meer organisaties zouden moeten lopen om hun toekomst veilig te stellen.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs