Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Reseller toon mentaliteit: kies asp bewust

20 november 2006 - 16:033 minuten leestijdActueelGovernance & PrivacyApcare
Redactie Computable
Redactie Computable

Asp-diensten zijn inmiddels gemeengoed en worden in het mkb meer en meer gebruikt. De aanbieders schieten als paddenstoelen uit de grond. De verkoop van deze diensten geschiedt in een aantal gevallen via resellers, die daarvoor benaderd worden met mooie brochures, omzetprognoses en te behalen marges. En daar schuilt het gevaar. Want met de verkoop van alleen maar een abonnement bouw je geen klantrelatie en raak je vroeg of laat de klant kwijt aan de directe verkoop van de application service provider.

Ik zeg mobiele abonnementen en u weet wat ik bedoel. De toegevoegde waarde van de reseller is niet het aanbrengen van de klant, maar het selecteren van het pakket met de functionaliteit die de klant zoekt en de mogelijkheden die het pakket biedt om in de toekomst te kunnen combineren met weer andere asp-diensten. Alleen dan bouw je als reseller een relatie op met de klant, waar de asp graag gebruik van zal blijven maken.

Voorbeelden te over van nieuwe asp-diensten, waarmee de reseller nu al mooie marges kan verdienen. Denk aan online back-up diensten, e-mail of groupware producten zoals Hosted Exchange. Maar wie snel denkt te scoren heeft het mis. Goede pakketselectie én selectie van de juiste application service provider zijn voorwaarden voor een blijvende relatie met de klant. Immers, de klant kan vaak prima bedenken wat hij nu nodig heeft, maar de reseller moet bedenken wat de klant morgen nodig heeft. De klant vraagt vandaag om webmail, maar de reseller moet weten dat ze morgen agenda’s willen delen. De klant vraagt vandaag om groupware, maar de reseller weet dat ze morgen pda’s willen kopen. De klant vraagt vandaag om direct mailfunctionaliteit, maar de reseller weet dat ze morgen een volwaardig crm-pakket nodig hebben. En als dan morgen blijkt dat het e-mailpakket geen agendafunctionaliteit heeft of niet met pda’s kan synchroniseren, heeft de reseller een probleem méér en waarschijnlijk een klant minder.

Het wordt nog wat lastiger als u moet gaan nadenken over de wensen van uw klant voor overmorgen. Dan blijkt dat het e-mailpakket prima kan synchroniseren met een pda, maar beschikt uw provider niet over een licentie voor Blackberry. Of Blackberry wordt wel ondersteund, maar die werkt niet goed in combinatie met de plug-in voor het crm-pakket. Of de keuzemogelijkheid voor plug-ins van crm-pakketten blijkt bij de provider beperkt tot het crm-pakket van eigen fabrikaat en dat was nou net niet wat de klant zocht. Kortom: u zult op zoek moeten naar een application service provider met meer keuzemogelijkheden en de flexibiliteit om aan een grote diversiteit van klantenwensen tegemoet te komen. Dat heeft niet zo zeer met schaalgrootte of techniek te maken, maar met mentaliteit. Dat vindt u niet bij marktleiders, maar bij professionals. Het partnership tussen asp en resellers staat daarbij centraal en daar plukt niet alleen de reseller, maar ook de klant de vruchten van.

Michiel de van der Schueren
Commercieel Directeur Apcare

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Governance & Privacy

    Kabinet zet mes in 500 regels: eerste 218 al geselecteerd 

    Cloud & Infrastructuur

    Aardobservatie als motor voor verantwoorde supply chains

    Mitz sprong in het diepe cloud 'Trust Us'
    Governance & Privacy

    Kort: Ondanks risico’s toch meer apotheken bij Mitz, Frontria tegen fake news door ai (en meer)

    eEvidence shoot first
    Governance & Privacy

    eEvidence: goodbye privacy, vaarwel digitale soevereiniteit

    online zero trust
    Data & AI

    Kort: Nederlander vertrouwt online niet meer, DSO-data moeilijk toegankelijk (en meer)

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs