Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Bekend bij 3 miljoen kijkers

24 oktober 2006 - 07:373 minuten leestijdAchtergrondInnovatie & Transformatie
Kim Loohuis
Kim Loohuis

Het Sliedrechtse softwarebedrijf Unit 4 Agresso sponsort sinds 2004 de eredivisie voetbal. Tijdens de uitzendingen van de wedstrijden zijn naast de goals ‘virtual carpets’ met het bedrijfslogo te zien. Voor marketingmanager Dirk Donkers past de eredivisie goed bij de imagevorming van de softwareonderneming.

Wat is het imago dat Unit 4 Agresso wil uitstralen?
“In Europa willen we het imago hebben van uitdager. In Nederland hebben we een andere positie, we zijn hier ontstaan en komen traditioneel uit de mkb-hoek. We zijn uitgegroeid tot een bedrijf dat software bouwt voor een aantal sectoren. Het imago dat we daarbij nastreven is betrokkenheid bij wat speelt in die sectoren. In Nederland hebben we gekozen voor een direct marktmodel. Dat betekent dat we de software niet alleen bouwen, maar ook rechtstreeks verkopen. Daardoor hebben we nauw contact met de klant. Dat komt ons imago ook ten goede. De buitenwereld bestempelt Unit 4 Agresso nog wel eens als degelijk, gedegen. Dat is niet altijd even swingend, maar wel precies wat nodig is.”

Is dat ook wat het bedrijf wil uitstralen?
“We willen vooral betrokkenheid en enthousiasme uitstralen. Wat dat betreft zijn we nog wel een technologisch bedrijf: we zijn trots op wat we maken. Toch zien we ook in dat we een omslag moeten maken van een productgeoriënteerde naar een marktgerichte onderneming.”

Waarom die omslag?
“Voorheen waren we een bedrijf dat eerst mooie dingen maakt, die vervolgens test en implementeert bij een klant en dan pas de markt erover vertelt. Er zijn ook ondernemingen die jaren van tevoren allerlei beloftes doen. Daardoor kreeg Unit 4 Agresso het imago dat het overal achteraan liep. We zijn dat aan het ombuigen, hoewel we daar nog steeds voorzichtig mee zijn. Het belangrijkste is dat het product goed is.”

Waarom is gekozen voor de elektronische reclameborden bij de eredivisie?
“Onze naamsbekendheid liet in een aantal sectoren nog te wensen over. Naamsbekendheid is belangrijk. Een onbekend bedrijf kan allerlei innovatieve dingen in de markt roepen, maar het is lastig om dan gehoord te worden. We hebben vooral voor de eredivisie gekozen omdat op zondagavond 2,5- tot drie miljoen mensen naar voetbal kijken. Het nieuwe, innovatieve karakter van de ‘virtual carpets’ past goed bij ons bedrijf..”

Wat is belangrijk bij imagoverbetering?
“Open, heldere en eerlijke communicatie, zeker in een markt waarin veel ondernemingen het klappen van de zweep onderhand wel kennen. Openheid en eerlijkheid over waar je als leverancier staat en waar je goed en minder goed in bent, dat wordt gewaardeerd. Dat is het Hollandse ‘no-nonsense’-model.”

Hoe belangrijk is het imago voor de arbeidsmarkt?
“De arbeidsmarkt staat weer onder druk, veel bedrijven werven medewerkers. Als groeiende onderneming is het belangrijk goede mensen aan te trekken. Dan moet je een helder beeld geven van de onderneming en wat ze potentiële werknemers kan bieden.”

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Computable Awards: de hoogmis van de ict-sector

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Data & AI

    Banken zetten in op ai-agenten, maar echte doorbraak blijft uit

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs