Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Wat zijn de e-commerce trends voor 2008?

07 januari 2008 - 09:26ActueelCloud & InfrastructuurHybris

Consumenten worden steeds handiger op het web. Dit zegt hybris, specialist in Product Information Management (PIM) en e-commerce. 2008 wordt een belangrijk jaar voor e-commerce. Dat komt door de continu groeiende vraag van consumenten die online winkelen en de retailers die daarop moeten reageren. De voorspelling van hybris is in lijn met gerenommeerde analisten die speculeren over de opkomst van e-commerce 2.0.

Hieronder een aantal belangrijke trends die hybris heeft geïdentificeerd omtrent e-commerce in 2008:

Meer multichannel-oplossingen voor zakelijke gebruikers gebaseerd op een enkele data- en prijsinformatiebron
Websites worden gebruiksvriendelijker en ‘sociaal sympathieker’ dankzij Web 2.0 softwaretoepassingen
Verhoogd gebruik van verkoopcatalogi op retailwebsites met intuïtieve functionaliteiten zoals het omslaan van pagina’s
Statistieken van online klantenservices zijn beschikbaar zodat internetwinkeliers hun serviceniveau en concurrentiepositie kunnen vergelijken en aanpassen
Meer downloadmogelijkheden dankzij functionaliteiten zoals SaaS
Meer integratie met fysieke winkels (ruilen, producten ophalen bij de winkel)
Meer vraag naar oplossingen voor internationale betalingsmogelijkheden, waaronder geautomatiseerde belasting en het berekenen van leveringstermijnen
Integratie van advertorials in winkels van partners (cross-selling), aangezien advertentiebestedingen op het internet steeds verder groeien
Uitgebreide ‘long-tail’ catalogi maken het voor detailhandelaars mogelijk om klanten meer keus te bieden

Ariel Ludi, CEO van hybris, zegt: "Tegenwoordig is de online shopper veeleisend. Dit zorgt ervoor dat detailhandelaars meer voorzieningen moeten treffen. In 2008 zullen consumenten nog meer nieuwe technologieën verwachten om het online winkelen verder te vereenvoudigen. Hierdoor wordt de lat voor de retailers nog hoger gelegd. Wij werken met hen samen om ervoor te zorgen dat zij de vraag van hun klanten kunnen beantwoorden, met de service die zij verwachten. 2008 wordt een uitdagend jaar voor zowel retailers, consumenten als voor e-commerce-experts."

Meer over

Architectuur

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs