Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Microsoft lanceert aQuantive in Nederland

07 december 2007 - 07:02ActueelCloud & InfrastructuurMicrosoft

Microsoft Nederland opent volgende maand onder de vlag van MSN een lokale variant van adverentiebedrijf aQuantive, een concurrent van DoubleClick. Directeur Jacqueline Smit onderhandelt momenteel met uitgevers om de site-exploitatie te krijgen.

"De bouwstenen om onze online diensten fors uit te breiden zijn klaar. We hebben hiertoe verscheidene bedrijven overgenomen, zoals Motion Bridge, Screentonic, aQuantive en Massive." John Mangelaars werkte jaren op het Amerikaanse hoofdkantoor van Microsoft en is nu de Europese baas van Microsofts online diensten. In een gesprek met Emerce legt hij de online strategie van het softwarebedrijf uit.

"We willen de markt vergroten. Om te beginnen door meer diensten te bieden en ook door advertentiegelden van andere media naar ons om te leiden." Microsoft brengt gestaag meer diensten online, waaronder blogdienst Spaces en het aanpalende Live Writer, maar ook video- en fotodiensten en een zoek- en chatdienst. "We behoren tot de grootste netwerken."

Hoe meer diensten, hoe meer gebruikers en daarmee de mogelijkheid met reclame geld te verdienen. Over een paar jaar wil Microsoft 25 procent van zijn omzet halen uit advertentiegelden. Mangelaars: "Maar we blijven altijd de mogelijkheid bieden om een product advertentieloos, maar wel tegen betaling, te gebruiken."

De Nederlander: "De spanning op de reclamebestedingen bij oude media groeit, dat merk je." De Europa-baas verwacht dat adverteerders vroeg of laat hun reclamegeld gericht en slim gaan besteden in digitale omgevingen.

In mei 2007 betaalde Microsoft de hoofdprijs om advertentiebedrijf aQuantive over te nemen: 6 miljard dollar. Microsoft was met name geïnteresseerd in het advertentieplatform Atlas, wat te vergelijken is met de advertentiediensten van DoubleClick.

Volgend kwartaal komt aQuantive formeel onder de vlag van MSN Nederland op de markt. MSN-landendirecteur Jacqueline Smit: "Dan wordt Atlas aan onze verkoopdiensten gekoppeld. Adverteerders kunnen dan bij ons, maar ook bij aangesloten externe uitgeefnetwerken hun boodschappen verspreiden." Smit houdt voor zich met welke uitgevers ze in gesprek is. "We kunnen meer aan, op MSN en nu ook extern."

Europa-hoofd Mangelaars: "In dat ene kwartaal brengen we aQuantive in 11 landen uit onder de Microsoft-vlag. We hebben daarmee een goede infrastructuur om 2 jaar vooruit te kunnen."

Met aQuantive op de rit richt Mangelaars zijn aandacht nu op Microsofts zoekdiensten in Europa. "We zijn later begonnen dan Google, maar ons product is nu goed."

Meer over

ArchitectuurDiensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Teamvalue
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een secure score van 80%: Zo doet Bizure dat.

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Zo voorkom je te grote afhankelijkheid van cloudleveranciers

    Martin Merz
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-size-fits-all bij soevereine cloud SAP

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloud-soc stelt nieuwe eisen aan teams, tools en processen

    Michael Teichmann
    AchtergrondCarrière

    Topmanager onderschat digitale dreiging schromelijk

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs