Atos Origin is channel partner geworden van eGain, leverancier van klantenservice- en kennismanagementsoftware. “Dit partnership geeft eGain de mogelijkheid door te gaan met het veroveren van de Europese markt”, zegt Andrew Mennie, general manager eGain EMEA. “Door samen te werken, zullen we ervoor zorgen dat de kwaliteit van de klantenservice in Nederland tot ongekende hoogtes zal stijgen.”
De twee bedrijven werken inmiddels samen aan een voorstel voor het verbeteren van de dienstverlening per e-mail bij een groot internationaal opererend bedrijf. Door de focus te leggen op contact met klanten en CRM oplossingen, heeft Atos Origin concrete kansen geïdentificeerd voor eGain’s product suite in diverse sectoren in Nederland, stelt een woordvoerder van eGain. Die als voorbeelden de financiële en de telecom sector, de nutsbedrijven en de overheid noemt.
Sjoerd Homminga, senior ict consultant bij Atos Origin heeft hoge verwachtingen van de samenwerking: "eGain zal ons helpen te voldoen aan de groeiende vraag in Nederland naar eenduidig klantcontact en CRM oplossingen. Door het combineren van eGain’s oplossing met onze vaardigheden op het gebied van implementaties zullen we in staat zijn onze klanten de meest uitgebreide oplossing voor klantenservice te bieden. Onze zakelijke benadering is gebaseerd op het realiseren van lange termijn partnerships met als doel succes op basis van gezamenlijk voordeel aan te moedigen en we vertrouwen erop dat het strategische partnership met eGain hiertoe zal leiden."