Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Marketingbureau verzorgt IBM ServicePacs

28 juli 2008 - 13:50ActueelGovernance & PrivacyEuroplus DirectIBM

IBM geeft aan klanten de mogelijkheid reparaties via marketingdienstverlener Eurplus Direct uit te voeren. Deze IBM ServicePacs worden direct aan klanten geleverd. Duitse IBM-partners zijn er niet allemaal even blij mee. In Nederland maken de partners tot nu toe geen zorgen.

De Duitse CRN bericht in een uitgebreid online artikel dat IBM Business Partners bij onze oosterburen zich zorgen maken. IBM zou direct zijn klanten bedienen met ServicePacs (garantie- en onderhoudsovereenkomsten), die door Europlus Direct worden aangeboden. Resellers zouden daardoor worden overgeslagen. De ServicePacs en andere IBM-diensten worden aangeboden door marketingbureau EuroDirect die zijn diensten ook op een Nederlandstalige site aanbiedt. Het gaat om reparaties van Lenovo/IBM desktops, ThinkPads, xSeries en Netfinity Servers, opslagsystemen en printers. EuroDirect helpt onder andere internationale klanten die bijvoorbeeld in Amerika hardware hebben gekocht maar in een ander land hebben gestationeerd. Dat valt te lezen in een Powerpoint-presentatie van EuroDirect.

In Nederland worden bij IBM partners de schouders opgehaald, zo blijkt uit een telefonisch rondgang. De meeste ServicePacs worden verkocht via IBM partners. Reparaties zijn volgens partners vaak op zich al een groot probleem, ook met andere merken. Een partner zegt vooral zelf zoveel mogelijk voor reparaties en garanties te zorgen. "Een van de problemen daarbij zijn de lange wachtijden van onderdelen, soms wel zes weken. Dat heeft te maken met het voorraadbeheer. Ook stellen de garantiebepalingen soms niks voor. Als een klant een pc koopt voor een prijs van een koffiezetapparaat, dan krijg je ook de garantieservice van een koffiezetapparaat."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    ActueelSecurity & Awareness

    Anti-phishingtraining sorteert nauwelijks effect

    OpinieData & AI

    Van opensource naar ‘open washing’: waarom bedrijven nu misbruik maken van vertrouwen in licenties

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NLnet en CWI testen eerste openbare Scion-verbinding in Nederland

    ActueelSecurity & Awareness

    Phishingtrend: oplichters zetten correcte boekingsgegevens in

    AchtergrondGovernance & Privacy

    Dawnguard belooft volautomatische securitycloudarchitectuur

    OpinieData & AI

    Is Amerikaanse ai straks nog bruikbaar?

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs