Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Nieuw prijs- en partnermodel Microsoft SaaS

08 juli 2008 - 14:25ActueelInnovatie & TransformatieMicrosoft

Microsoft heeft een nieuw prijs- en partnermodel voor Microsoft Online Services aangekondigd, een onderdeel van de software plus services strategie.

De aankondiging werd gedaan op de Microsoft Worldwide Partner Conference 2008 in Houston door Allison Watson, corporate vice president van Microsoft’s Worldwide Partner Group. Ook Stephen Elop, president van de Microsoft Business Division, gaf een toelichting. Volgens Watson moet het nieuwe prijs- en partnermodel voor Microsoft Online Services de partners helpen meer klanten en winst binnen te halen. Microsoft levert nieuwe software plus diensten die via partners aan klanten worden aangeboden. Het gaat om online diensten rond samenwerkingssoftware. Bijvoorbeeld met Microsoft Exchange, Sharepoint en Office. Partners kunnen volgens Microsoft verdienen aan integratie, migratie, consultancy, managed services en het op maat maken van de diensten. Om partners te overtuigen deze software en services te verkopen heeft Microsoft het Quickstart for Microsoft Online Service programma gestart.

Partners krijgen volgens Elop 12 procent commissie uit de omzet van het eerste jaarcontract. De opeenvolgende jaren krijgen ze zes procent commissie uit de omzet. Elop zegt, op basis van cijfers van onderzoeksbureau IDC, dat de wereldwijde verkoop van software-as-a-service (SaaS) per jaar met 32 procent groeit en in 2011 goed is voor 21 miljard dollar.

Microsoft is van plan de online diensten tegen scherpe prijzen (per gebruiker per maand) in de Amerikaanse markt te zetten. Exchange Online kost voor een gebruiker per maand ongeveer tien dollar. SharePoint Online kost 7,25 dollar, Office Communications Server Online kost 2,50 dollar en LiveMeeting 4,50 dollar. Microsoft verlengt deze services na een jaar met nieuwe abonnementovereenkomst. Microsoft levert ook een combinatie van Exchange en SharePoint-services voor 3 dollar per gebruiker per maand. Dit is voor werknemers die niet veel gebruik maken van een pc. De prijzen in euro’s zijn nog niet bekend.

Microsoft zei tegen partners dat grote ondernemingen al overgaan naar Microsoft’s ‘Software plus service strategie, zoals Coca-Cola.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    Productiviteitsgroei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitalisering en innovatie speerpunt bij Productiviteitsagenda

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs