Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Mobile couponing: de volgende stap?

13 juli 2010 - 13:513 minuten leestijdChannelInnovatie & TransformatieHoneywell S&PS
Redactie Computable
Redactie Computable

Stel je voor: je loopt een winkel binnen en leest op een bord dat die ochtend alle producten met 15% korting te verkrijgen zijn. Door een sms te sturen naar een telefoonnummer ontvang je een barcode die na scanning bij de kassa de korting oplevert. Voor winkels is het een ideale manier om consumenten over te halen een aankoop te doen of meer aan te schaffen dan dat ze in eerste instantie van plan waren. Daar waar volgens onderzoek van CMS Inc. maar 1 procent van de geprinte kortingsbonnen zijn weg terug vindt naar de aanbieder, is dat volgens Jupiter Research bij mobiele kortingsbonnen wel 5 procent.

Steeds meer bedrijven zoeken op mobiele telefonie gebaseerde oplossingen voor het aanspreken van hun doelgroep. De sleutel tot een succesvolle inzet van barcoding in een mobiele marketingcampagne is drieledig: bereik de juiste klant met de juiste aanbieding, biedt de barcode aan via een betrouwbare aanbieder van mobiele marketingoplossingen en gebruik de juiste barcodescanner voor het inlezen van de barcodes. Laserscanners hebben de witte kolommen in barcodes nodig om te reflecteren en functioneren. Zij voldoen dan ook niet voor mobile couponing aangezien de LCD-schermen van mobiele telefoons licht niet reflecteren. Enkel scanners die gebruik maken van area-imaging technologie zijn in staat correct barcodes te scannen van een mobieltje.

Onderzoek heeft uitgewezen dat tweederde van de 18- tot 34-jarigen in de VS open staat voor het ontvangen en inwisselen van kortingsbonnen met barcodes via hun mobiele telefoon. Hoewel dit zogenaamde mobile couponing in Europa nog in de kinderschoenen staat, liggen hier ook duidelijk kansen aangezien bijna iedere Europeaan in het bezit is van een mobiele telefoon. Hierdoor zijn consumenten gemakkelijk en doelgericht te bereiken.

Bonnen uitknippen uit kranten en magazines kan dus verleden tijd worden, maar ook plastic cadeaukaarten zijn niet langer nodig. Starbucks heeft bijvoorbeeld al een mobiele applicatie ontwikkeld waarbij een cadeaupas als barcode te scannen is vanaf het scherm van de mobiele telefoon. Dit heeft ook een ander ‘groen’ voordeel voor de aanbieder: geen kosten meer voor print- en drukwerk en minder papierverspilling.

Mobile couponing is nog geen gemeengoed in Europa, maar heeft de potentie om uit te groeien tot een krachtige, nieuwe tool om klanten te bereiken. Lijkt het niet aantrekkelijk om met je mobiele telefoon kortingen te kunnen regelen bij een vliegtuigmaatschappij, een restaurant of de winkel om de hoek?

Eric de Greef, Product Marketing Mgr Mobility EMEA bij Honeywell Scanning & Mobility

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Handelsoorlog zet druk op technologiesector, maar biedt ook kansen

    OpinieSoftware & Development

    Softwareontwikkeling: tijdperk van óf kopen óf bouwen is voorbij

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Stem nu voor de Computable Awards 2025!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    ActueelCarrière

    Kort: Asus vangt bot bij rechter om thuiswerken, 145,5 miljoen EU-subsidie voor cyberbeveiliging (en meer)

    Eén reactie op “Mobile couponing: de volgende stap?”

    1. PJ schreef:
      13 april 2011 om 10:16

      De Location Based Marketing Association EMEA (www.thelbma.com) heeft onlangs een interessant onderzoek gedaan op de Europese markt. Zie meer op http://www.clarionconsulting.eu/blog

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs