Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Nederlandse Loterij kiest voor PureCloud

27 februari 2017Cloud & Infrastructuur

Nederlandse Loterij, de overkoepelende organisatie van onder andere Staatsloterij, Lotto en Toto, heeft gekozen voor PureCloud by Genesys als communicatieplatform. Genesys*, wereldwijd leider in omnichannel customer experience en contact centeroplossingen.

Virtueel contact center
Nederlandse Loterij was toe aan de vervanging van het verouderde Avaya-platform. Een belangrijk deel van het klantcontact wordt uitbesteed: na een aanbesteding werd daarvoor opnieuw voor Webhelp Nederland gekozen dat gebruik maakt van PureConnect van Genesys.
Dit bevestigde ook de keuze van Nederlandse Loterij voor PureCloud: het biedt alle gewenste functionaliteit en door de aansluiting van Webhelp kan er in de toekomst volledig virtueel gewerkt worden, locatie onafhankelijk. De klant die contact opneemt komt afhankelijk van de beschikbaarheid bij Nederlandse Loterij of Webhelp terecht. Dat maakt in de behandeling geen verschil want beide locaties zijn ingericht op het klantvriendelijk, efficiënt en in één keer goed beantwoorden van de vraag.

Snelste implementatie
Arja Boele, Manager Klantcontact van Nederlandse Loterij: “We hebben in recordtijd PureCloud ingericht, in 5 tot 6 weken waren we live. Daarbij hebben we veel steun gehad van onze partner Cloudoe die overal heel snel en alert op reageert.
De eerste ervaringen zijn prima, onze medewerkers zijn erg enthousiast en vinden het systeem heel intuïtief. Een korte introductie van 20 minuten was voldoende om aan de slag te gaan. Nu rollen we het uit naar de vestiging van Webhelp en daarna gaan we regelmatig functionaliteit toevoegen zoals webchat, outbound retentie en videochat. Maar eerst komt de introductie en integratie met Salesforce.”

Teamwork
Christian Schelhaas, Account Manager bij Genesys: “PureCloud leent zich door de opbouw en mogelijkheden goed om door organisaties zelf te worden ingericht zonder al te veel hulp van buiten. Gebruik maken van experts geeft wel een meerwaarde en Cloudoe heeft die taak buitengewoon kundig en enthousiast uitgevoerd. Dat alles nu vlekkeloos draait is absoluut een teamprestatie om trots op te zijn.”

PureCloud by Genesys ondersteunt ook het thuiswerken. Met name de helpdesk van Toto maakt hier gebruik van tijdens weekenden en feestdagen.
In totaal werkt bij Nederlandse Loterij ongeveer 45 fte met PureCloud en bij Webhelp circa 90.
PureCloud by Genesys is een volgroeide cloud service en flexibel, open, rijk aan functionaliteit en gebaseerd op een maandelijks abonnement waardoor de risico’s van de investering laag zijn.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Bright Access versterken glasvezelnetwerk op bedrijventerreinen

    Krimp groei
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Fintech snel minder populair, Centric neemt Groupcard niet over (en meer)

    Joost Smit
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Op deze vier paarden zet Google Cloud in

    AchtergrondCarrière

    Willem van der Poel – Een avonturier in de techniek

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NLnet en CWI testen eerste openbare Scion-verbinding in Nederland

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs