Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Meervoudig contact met klant nog probleem

19 april 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Het onderhoud van klantrelaties via meerdere kanalen is een kwestie van vallen en opstaan. Veel bedrijven worstelen daar geweldig mee.

Dit stelde Cor Stutterheim, topman van CMG, tijdens de Telecommercedagen in Utrecht.
Multichannel management is een effectieve manier van werken. Om de klantrelaties optimaal te onderhouden, worden meerdere communicatie- en distributiekanalen ingeschakeld. Te denken valt aandirect marketing,call center, elektronische handel, telemarketing, mobiele handel via Wap-telefoons en interactieve televisie.
Volgens Stutterheim is een veranderende rol van de ICT-ondersteuning noodzakelijk om tot een doelmatigmultichannel management te komen. Hij zei: "De vele kanalen stellen bedrijven voor nieuwe uitdagingen. De klanten willen met het bedrijf communiceren op het moment dat het hun uitkomt. Maar de ondersteuning door geautomatiseerde processen is meestal nog niet zo ver. Over multichannel management wordt veel gesproken. Maar de meeste bedrijven hebben de juiste weg nog niet gevonden."
Volgens de CMG-topman maken ICT-processen straks het verschil uit tussen falen of slagen. De ondersteuning door het ICT-personeel verandert daarbij van karakter. Van de ICT-mensen wordt nu ook verlangd dat zij ook de bedrijfsprocessen doorgronden en optimaal ondersteunen. Ze moeten affiniteit hebben met de business van de klant. Stutterheim: "Vergeleken met vroeger is dat een enorme ommezwaai.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Injectie van 111 miljoen in PhotonDelta definitief

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Innovatiezone in Almere, grote Defensiedeal Pro Warehouse (en meer)

    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en managed services op de MSP Show & Service Desk Show in Utrecht

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs