Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Meervoudig contact met klant nog probleem

19 april 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Het onderhoud van klantrelaties via meerdere kanalen is een kwestie van vallen en opstaan. Veel bedrijven worstelen daar geweldig mee.

Dit stelde Cor Stutterheim, topman van CMG, tijdens de Telecommercedagen in Utrecht.
Multichannel management is een effectieve manier van werken. Om de klantrelaties optimaal te onderhouden, worden meerdere communicatie- en distributiekanalen ingeschakeld. Te denken valt aandirect marketing,call center, elektronische handel, telemarketing, mobiele handel via Wap-telefoons en interactieve televisie.
Volgens Stutterheim is een veranderende rol van de ICT-ondersteuning noodzakelijk om tot een doelmatigmultichannel management te komen. Hij zei: "De vele kanalen stellen bedrijven voor nieuwe uitdagingen. De klanten willen met het bedrijf communiceren op het moment dat het hun uitkomt. Maar de ondersteuning door geautomatiseerde processen is meestal nog niet zo ver. Over multichannel management wordt veel gesproken. Maar de meeste bedrijven hebben de juiste weg nog niet gevonden."
Volgens de CMG-topman maken ICT-processen straks het verschil uit tussen falen of slagen. De ondersteuning door het ICT-personeel verandert daarbij van karakter. Van de ICT-mensen wordt nu ook verlangd dat zij ook de bedrijfsprocessen doorgronden en optimaal ondersteunen. Ze moeten affiniteit hebben met de business van de klant. Stutterheim: "Vergeleken met vroeger is dat een enorme ommezwaai.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    Productiviteitsgroei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitalisering en innovatie speerpunt bij Productiviteitsagenda

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs