Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Europese starters beter dan Amerikaanse

02 oktober 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sytse van der Schaaf
Sytse van der Schaaf

Volgens de financiële nieuwsdienst Barron stijgt het aantal Amerikaanse Internet-starters dat zonder geld komt te zitten sterk. Europa doet het beter.

Barron meent dat waarschijnlijk 30 procent van de onderzochte bedrijven aan het eind van het jaar geen geld meer heeft. Barron onderzocht in totaal 339 starters die een totaalbedrag van 1,8 miljard uitgaven in het tweede kwartaal van dit jaar. Dit betekent een stijging van 7 procent in het aantal noodlijdende bedrijven ten opzichte van het vorige kwartaal. Het onderzoek geeft aan dat dit percentage de komende tijd alleen maar zal stijgen. Bijltjesdag in Amerika laat niet lang meer op zich wachten.
Barron zet de kosten van Internet-starters af tegen het geld dat starters in het kwartaal wisten te verkrijgen of zelf te verdienen en geeft een lijst van de bedrijven die het meeste geld er doorjagen; de zogenaamdeburnrate. Genesisintermedia, een bedrijf dat in de VS een netwerk heeft opgezet van online winkelcentra, voert de lijst aan, ook al is niet precies duidelijk hoeveel geld het bedrijf heeft uitgegeven. Een aantal onderzochte bedrijven heeft kritiek geuit op de methode waarmee Barron zijn lijst samenstelt.
Pricewaterhousecoopers heeft onlangs in een rapport aangegeven dat de Europese Internet starters het aanzienlijk beter doen. Het verslinden van geld verloopt bij Europese starters aanzienlijk trager sinds december vorig jaar. Hugh Brown partner bij het consultancybureau, geeft als verklaring dat de Amerikaanse markt veel meer concurrentie kent dan de Europese. "Marketing en adverteerkosten zijn in de VS veel hoger, doordat de markt daar veel competitiever is." Pwc voorspelt dat de Europese markt de komende tijd ook zal verharden.
 

Meer over

Starters

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs