Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Marketing Microsoft is nog te Amerikaans

23 november 2011 - 12:40ActueelCloud & InfrastructuurMicrosoft
Witold Kepinski
Witold Kepinski

Microsoft wil zijn marketing meer decentraliseren. 60 procent van de marketing wordt vanuit het hoofdkantoor in Noord-Amerika bepaald. De overige 40 procent wordt door de landenorganisaties ingevuld. In de toekomst moet die verhouding worden omgedraaid aldus Kevin Turner, coo van Microsoft.

Volgens Turner wordt 40 procent van de marketinguitingen lokaal uitgevoerd. 60 procent van de marketinguitingen worden bepaald vanuit het hoofdkantoor in Redmond, Noord-Amerika. Turner vindt dat er meer lokale marketing moet plaatsvinden. ‘Die taak moet worden uitgevoerd door onze internationale reclamebureaus. Ze moeten wel meer divers en creatief worden. Ik denk niet dat deze partijen een goede uiting hebben neergezet die we nog zouden moeten verdienen. Ik denk daarom dat we niet tevreden moeten zijn met wat we doen op het gebied van marketing. Ik vind dat we beter ons best moeten doen. Daar werken we continue aan.'

Achtergrondartikel over Microsoft-coo Kevin Turner

Lees meer in het achtergrondartikel 'Microsoft wil 5,5 miljard eindgebruikers erbij'.

Meer over

Besturingssystemen

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Microsoft snoeit zwaar in marketingbudget

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs