Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Toyota heeft grote plannen met portaal Gazoo

20 juni 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Het gaat goed met Gazoo, het Internet-portaal van het Japanse Toyota. De op twee na grootste autofabrikant ter wereld maakte gisteren bekend dat het grote plannen heeft met Gazoo.

Nu heeft het portaal 560 duizend geregistreerde gebruikers. Over drie jaar moeten dat er vier miljoen zijn. Tegen die tijd wil Toyota bovendien zo’n 5,7 miljard dollar omzet halen met e-commercie via Gazoo.
Met Gazoo is Toyota tot nu toe de enige Japanse autofabrikant die serieus gebruik probeert te maken van Internet. Bij de eigen dealers, maar ook in sommige winkelcentra staan speciale computers die toegang geven tot Gazoo. Daar is alles over Toyota te vinden, maar de klanten kunnen er sinds december ook virtueel winkelen en bijvoorbeeld muziek downloaden. Verder kunnen ze er met de speciale Toyota Credit Card geld opnemen.
Over drie jaar moeten er bij alle eigen dealers en in veel winkelcentra in totaal twintigduizend ‘publieke toegangen’ tot Gazoo zijn. Op zich zijn de mogelijkheden niet veel anders dan via een Internet-PC, maar Internet is nog niet echt doorgebroken in Japan: ongeveer een op de vijf Japanse huishoudens heeft een aansluiting, mede door de nog altijd hoge kosten. Multimedia-terminals op openbare plaatsen kunnen daarom een sleutel tot succes zijn.
Veel analisten vragen zich af of Toyota Gazoo wil verzelfstandigen. Tot voor kort zei het bedrijf daar niet aan te denken, maar op een persbijeenkomst gisteren luidde het commentaar dat daar op dit moment nog geen plannen voor zijn. Veel analisten geloven niet in een grote toekomst van Gazoo. Daarvoor zijn er te veel kapers op de kust, zo luidde gisteren het commentaar van analist Makoto Ueno van het Daiwa-onderzoeksinstituut. "Toyota kan zich beter beperken tot waar het goed in is: het maken en verkopen van auto’s.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs