Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Wat je sowieso moet weten over growth hacking

23 augustus 20233 minuten leestijdInnovatie & Transformatie

We leven in een tijdperk met meer ondernemingen dan ooit. Dit heeft meerdere redenen. In de eerste plaats is het tegenwoordig bijzonder laagdrempelig om voor jezelf te beginnen. Met een simpele webshop kun je je al inschrijven als ondernemer. Je hebt geen investeringsgeld nodig en neemt in principe weinig risico.

Bovendien leven we ook in een tijd met minder vaste contracten, en daarom vinden veel mensen het aantrekkelijk om een onderneming te starten. Door de vele bedrijven is de concurrentie groot en daarom is het uitdagend om je te onderscheiden van andere ondernemingen. Sprints & Sneakers weet je bedrijf optimaal een boost te geven met growth hacking. Dit is een relatief nieuw fenomeen en daarom wil je er ongetwijfeld meer van weten.

Wat is growth hacking precies?

Growth hacking is in principe een moderne marketingvorm, maar toch zijn er veel verschillende met reguliere marketing te constateren. Bij growth hacking wordt de focus volledig op de groei gelegd. Dit is de hoofdmissie van growth hackers en alle activiteiten die ze verrichten dragen bij aan de snelle groei van een onderneming. In de reguliere marketingwereld is groei slechts een onderdeel van de marketingactiviteiten. Marketeers houden zich bijvoorbeeld ook bezig met merkbeleving, design en veel andere zaken.

Growth hacking kent een bijzondere oorsprong

De term ‘growth hacking’ is in 2020 bedacht door de schrijver Sean Ellis. Het boek over growth hacking werd direct een bestseller. Sindsdien is growth hacking zeer populair bij verschillende soorten ondernemingen. Denk aan startups die beperkte middelen en budgetten hebben. Maar ook grote bedrijven als Uber en TikTok zijn bekend met het fenomeen en maken er dankbaar gebruik van. 

Growth hacking is iets anders dan reguliere marketing

Veel mensen denken dat growth hacking hetzelfde is als reguliere marketing. Er is inderdaad een grote overeenkomst tussen deze twee strategieën. De focus ligt namelijk altijd op het profileren en promoten van het bedrijf met als doel meer winst te genereren en te groeien. Growth hackers zijn doorgaans innovatiever dan reguliere marketeers. Ze focussen zich constant op nieuwe groeimogelijkheden. Reguliere marketeers houden zich voornamelijk bezig met de reguliere marketing van een bedrijf. Denk aan branding en SEO-optimalisatie. Een growth hacker houdt zich hier ook wel mee bezig, maar tegelijkertijd is hij of zij meer aan het experimenteren. 

Een goede growth hacker heeft veel technische vaardigheden 

Ervaren growth hackers hebben meerdere technische vaardigheden in huis. In de eerste plaats weten ze goede landingspagina’s te maken. Dit is de belangrijkste pagina van een website en daarmee proberen ondernemers bezoekers te overtuigen om diensten of producten af te nemen. Een goede growth hacker kan ook advertenties opzetten, heeft basiskennis van HTML en CSS en kent vrijwel alle moderne marketingbegrippen zoals API, AI, conversieoptimalisatie uit zijn hoofd. . 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Iwell ontvangt bijna 30 miljoen groeigeld

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs