Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Hypotheker heeft meeste online klantcontact

30 juni 2014 - 12:04ActueelSoftware & DevelopmentHyarchis
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Een derde van de hypothekers heeft via internet contact met klanten. Daarmee is die branche koploper in online samenwerking met klanten in de financiële sector. Op de tweede plek komen de verzekeraars met 30 procent. De bankensector eindigde als derde met 27 procent. Dat blijkt uit een onderzoek onder vijfhonderd professionals uit de bankenwereld, de verzekerings-, hypotheken en pensioenbranche dat is uitgevoerd door Markteffect in opdracht van Hyarchis, aanbieder van enterprise content management – en online collaboration oplossingen.

82 procent van de ondervraagden stelt dat het door online samenwerking de dienstverlening kan verbeteren. Het gaat bijvoorbeeld om een digitale kluis, het delen van informatie via een mijn-omgeving of een chatfunctie met medewerkers, het zijn allemaal voorbeelden van online samenwerken, waarbij de loyaliteit van een klant aan een organisatie vergroot wordt.

Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: ‘De genoemde resultaten wijzen uit dat financiële professionals wel het belang inzien van online samenwerken, maar het nog heel voorzichtig doorvoeren. Hoewel de financiële branche en met name de hypothekensector al flinke slagen heeft gemaakt, zullen bedrijven ook de komende tijd zich moeten blijven richten op online samenwerken. Zo kunnen zij mee met de eisen die de klant stelt aan hun dienstverlening.’

Meer over

Consulting

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    Betalen
    ActueelData & AI

    ‘Klantcontact banken binnen 5 jaar volledig online’

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs