Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Meerderheid Nederlandse internetters weert pop-ups

10 mei 2005 - 13:36ActueelCloud & InfrastructuurBlauw ResearchMicrosoft

Van de Nederlandse internetters heeft 56 procent software geïnstalleerd om pop-ups te weren, het gaat in totaal om 5 miljoen internetters. Een half jaar geleden lag dit aandeel nog op 49 procent. Met name de service pack 2 van Microsoft schroefde het aandeel pop-up killers op.

Blauw Research deed onderzoek naar de pop-up killers, het ondervroeg daarvoor in april duizend internetgebruikers die volgens het onderzoeksbureau respresentatief zijn voor de gehele internetpopulatie.

Van de 44 procent van de internetters die nog geen pop-up killer heeft geïnstalleerd blijkt 59 procent dit wel te overwegen, aldus Blauw. Met name onder breedband internetters is de software populair, tweederde van hen maakt er gebruik van. De meeste internetters gebruiken de pop-up killer die is aangereikt met de service-pack 2 van Microsoft. De pop-up killer in de Google-toolbar wordt door 10 procent van de Nederlandse internetgebruikers ingezet.

Internetters klagen al langer over de irritatie die pop-up reclame oproept, reden voor partijen op de markt voor online reclame om de reclame-vorm in de ban te doen. Advertentiebureau WebAds deed het vorig jaar, evenals MSN. Toch zorgde de pop-up vorig jaar nog voor een omzet van bruto 6,6 miljoen euro op de Nederlandse markt voor online reclame.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Eenderde volwassen Nederlanders gebruikt geen Internet

    4 reacties op “Meerderheid Nederlandse internetters weert pop-ups”

    1. Kees Bosman schreef:
      10 mei 2005 om 14:36

      Het is perfect zoals dat werkt, persoonlijk ben ik er erg blij mee. Nu nog iets vinden om spam tegen te gaan.
      Dat is ongehoord zoveel troep in je postbus, en het slaat nergens op dan alleen een hoop last. Soms moet
      e-mail die je wil lezen weg gooien die je had moeten lezen. Het is een ramp. Maar pop-up weren gaat prima.

      Login om te reageren
    2. Evert Tigchelaar jr schreef:
      10 mei 2005 om 20:33

      Zie al tijden geen popup’s meer dankzij Mozilla Firefox.
      Ook van de irritante bewegende reclames op sommige pagina’s ben ik zo van af door
      middel van flashblock, adblock en rip extensions, kan je te minste rustig een artikel lezen zonder
      afgeleid te worden.

      Take back the Web!

      Login om te reageren
    3. bjorri schreef:
      12 mei 2005 om 06:15

      Leuk he dat computeble aangeeft dat pop-ups irritant zijn, hebben ze nog niet door dat reclame’s met geluid erachter nog veel irritanter zijn!

      Tuurlijk gebruik ik thuis firefox maar hier op het werk wil je graag de bedrijfsstandaard hanteren.

      Login om te reageren
    4. Jeroen Sijpkens schreef:
      12 mei 2005 om 07:15

      Ik snap niet dat er nog mensen zijn die enorme hoeveelheden spam moeten doorspitten. Voor een slordige 2 dollar per maand kun je een 2 gigabyte mailbox krijgen en daar al je mail naar laten forwarden, de mail wordt gefilterd en virusvrij in je mailbox geplaatst. Bovendien is zo’n mailbox erg snel en overal vandaan bereikbaar. Yahoo heeft naar mijn mening het beste en voordeligste systeem, met geintegreerde calendar en contacten die je kunt synchroniseren met o.a. outlook (express). Zo heel af en toe kijk ik in de spam folder of daar geen belangrijke berichten tussenstaan, maar dat is vrijwel nooit het geval, je ziet in 1 oogopslag dat ze niet aan jou gericht zijn, en je verwijderd ze met 1 muisklik allemaal tegelijk. En je houdt je eigen mailadres.
      Voor mij nooit meer een locale mailbox op mijn pc.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs