Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

VMware partners moeten zich onderscheiden

02 maart 2009 - 09:43ActueelInnovatie & TransformatieVMware
Diederik Toet
Diederik Toet

VMware, leverancier van virtualisatie-oplossingen, heeft een online trainingswebsite ontwikkeld waarmee de resellers hun competenties kunnen verbeteren om zich beter te onderscheiden. Bovendien stimuleert het bedrijf lead generation door het geven van extra marges.

Virtualisatieleverancier VMware vindt dat zijn wederverkopers zich onderling meer moeten onderscheiden om zo hun omzet te vergroten. Het bedrijf heeft daarom een online trainingscentrum opgezet, zodat de partners zich nieuwe competentie en kennis kunnen aanleren.

De Partner University biedt behalve een bundeling van bestaande trainingen veel nieuwe opleidingen, vertelt Marc Groetelaars. Hij is als channeldirecteur bij VMware verantwoordelijk voor de regio Noord-Europa. "We bieden sinds enkele maanden rolspecifieke trainingen aan onze kanaalpartners. Zij ontwikkelen daarmee de juiste verkoopcompetenties en doen kennis op van onze producten en diensten, waarmee ze zich als partner kunnen onderscheiden van de anderen."

De leverancier van virtualisatiesoftware heeft de trainingen ingedeeld in modules die zich richten op sales-, presales- en postsales-functies. Groetelaars: "Het zijn instrumenten voor trainingen, accreditatie en certificering. Vanaf nu is het niet meer nodig om het volledige programma door te lopen, voordat een partner zijn certificaat krijgt. Dat kan nu per module." Bovendien bevat de website allerlei marketingmateriaal dat de partners kosteloos kunnen gebruiken.

Marketing en lead generation blijven belangrijke onderdelen van de partnerstrategie van VMware, vertelt de channeldirecteur. Zijn bedrijf biedt de wederverkopers met het zogeheten Advantage Plus-model extra marge op nieuwe verkoopkansen. Het is een webportal om zulke nieuwe opportunities aan te melden. "Is de opportunity nog niet bij ons bekend? Dan ontvangt de partner een extra marge van tien procent zodra hij de deal sluit. Als wij de hele klant nog niet kennen, komt daar nog eens zes procent bovenop", legt Groetelaars uit.

VMware maakt ook gebruik van exclusieve samenwerkingsverbanden met andere softwareleveranciers. In de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika zijn het er dertien. Het bedrijf moedigt zijn kanaalpartners aan om de producten van zijn alliantieleveranciers mee te leveren aan klanten. "Met ons Alliance Affiliate Program stellen onze samenwerkingspartijen extra marge beschikbaar voor VMware-partners die hún producten meeverkopen aan de klant. Dat is redelijk uniek", besluit de channelbaas.

Meer over

Besturingssystemen

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Financiële dienstverlening

    EU-landen akkoord over digitale euro

    Innovatie & Transformatie

    AcICT: DUO eindelijk op goede weg met systeem bekostiging

    Innovatie & Transformatie

    De nieuwste Computable 100 is verschenen!

    shutterstock_2669638113
    Innovatie & Transformatie

    Computable start traject Computable Awards 2026

    Innovatie & Transformatie

    Kort: AP slingert HAN op de bon, model van Fujitsu brengt mens en robot nader tot elkaar (en meer)

    Data & AI

    DutchStartup.ai wil ‘Dutch ai’ internationaal op de kaart zetten

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs