Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Capgemini krijgt erkenning van The Open Group

06 februari 2009 - 10:21ActueelData & AICapgeminiThe Open Group
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Capgemini is door The Open Group geaccrediteerd waardoor het wereldwijd zijn senior IT-specialisten kan certificeren. Als erkend Certification Partner kan Capgemini zijn deskundige en ervaren IT-specialisten toegang verlenen tot het IT Specialist Certification (ITSC)-programma van The Open Group.

De ITSC-certificering garandeert dat de IT-specialisten die deze certificering ontvangen, voldoen aan de hoge wereldwijde standaarden voor professionele expertise en ervaring. Deze worden vastgesteld door een selecte groep wereldwijd erkende marktleiders die onder toezicht staan van een onafhankelijke organisatie.

The Open Group is een leverancier- en technologieneutraal consortium wiens visie op Boundaryless Information FlowTM toegang verleent tot geïntegreerde informatie, binnen en tussen ondernemingen gebaseerd op open standaarden en mondiale samenwerking. Het ITSC programma van The Open Group is gebaseerd op de assessment van kennis en vaardigheden van mensen, technische vaardigheden en ervaring, dus niet alleen op theoretische kennis.

Gecertificeerde IT-specialisten moeten kunnen aantonen dat ze beschikken over aanzienlijke werkervaring binnen hun specialisme. ITSC bepaalt de standaard voor de kwaliteit van de vaardigheden, de ervaring en de kennis van IT-specialisten op een aantal terreinen binnen twee technische aandachtsgebieden: ontwikkeling en uitvoering. Daarnaast is de certificering gericht op de manier waarop IT-specialisten omgaan met klanten in een van de volgende vier zogenoemde ‘Client Focus Areas’: Technische dienstverlening, Technische verkoop, Technische ondersteuning en Technische training.

Ron Tolido, Chief Technology Officer van Capgemini Nederland, zegt hierover: "Oplossingen worden tegenwoordig vaak geleverd in een wereldwijde, verspreide context. Voor het bemannen van onze projecten boren we steeds vaker meerdere bronnen aan, zowel binnen als buiten de organisatie, die zelfs op verschillende continenten en bij verschillende leveranciers afkomstig zijn. Dit fenomeen levert een complex netwerk op van partners, samenwerkingsverbanden, leveranciers, klanten en zelfs concurrenten. Om in deze grenzeloze omgeving te kunnen groeien is het van essentieel belang om een gestandaardiseerd beeld te hebben van de vaardigheden, ervaring en competenties van de betrokken IT-specialisten. Zo kunnen organisaties de juiste middelen vinden en selecteren, en dit is des te relevanter nu wet- en regelgeving aantoonbare kwaliteit van dienstverlening eist."

Voor IT-specialisten biedt een certificering op basis van een open, wereldwijde standaard een duidelijk, motiverend pad voor hun loopbaanontwikkeling en een referentie die wereldwijd erkend en aanvaard wordt.

 

Meer over

Besturingssystemen

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging van AI in de praktijk

    AI is hot, maar de praktijk binnen grote organisaties blijkt weerbarstig. Stop met brandjes blussen; zo schaal en beveilig je met succes.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    Jelle Prins
    AchtergrondData & AI

    Initiatiefnemers Deltaplan ai: ‘groots durven denken’

    OpinieData & AI

    Spoelstra Spreekt: Waarom ook niet

    Verlaten kantoor
    AchtergrondCarrière

    Ai en de bottom line: minder ict-banen

    Japan & Europa
    ActueelData & AI

    Kort: Japan en Europa bouwen samen ai-bedrijfsoplossingen, Main brengt Duitsers samen (en meer)

    Lek - Leak
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Komt de SharePoint-hack door een MAPP-lek?, overnames in Amsterdam (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Microsoft bouwt aan digitale replica Notre Dame

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs