Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Mobillion en CRM-leverancier RLC starten samenwerking

28 januari 2009 - 10:554 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurMobillionRLC

Mobillion gaat samenwerken met RLC, leverancier van CRM-systemen voor charitatieve instellingen, leden-, koepel- en brancheorganisaties. Mobillion en RLC ontwikkelen samen twee modules en de bijbehorende dienstverlening, bestemd voor de gebruikers van de CRM-systemen van RLC, ter ondersteuning van e-mailing en self service.

Met de e-maildienst zijn eenvoudig e-mails (bulk e-mail) te versturen aan zelf te selecteren delen van het relatiebestand in het RLC CRM-systeem, zoals leden, donateurs en andere relaties. De self service-dienst biedt leden, donateurs en andere relaties van non-profit organisaties die gebruik maken van de RLC software de mogelijkheid om zelf onder andere adreswijzigingen door te voeren die direct worden verwerkt en opgeslagen in het CRM-systeem van RLC. Het gebruik van de modules levert goede doelen en non-profit organisaties veel tijdsbesparing op.

E-mail

Het versturen van grote hoeveelheden gepersonaliseerde e-mails, zoals bijvoorbeeld nieuwsbrieven, is vaak erg omslachtig. Vanuit het CRM-systeem moeten mailadressen eerst geselecteerd en geëxporteerd worden om vervolgens via een e-mailprogramma ingelezen, verwerkt en verzonden te worden. Dit proces is tijdrovend en foutgevoelig. De e-mailmodule van RLC en Mobillion maakt het mogelijk direct vanuit het CRM-systeem grote hoeveelheden gepersonaliseerde e-mails te versturen. Onderscheidend aan deze module is verder dat responsegegevens, zoals foutieve e-mailadressen (bounce informatie), gelezen e-mails en de clickstreams direct zijn te verwerken in het CRM-systeem. De technische en operationele uitvoering van het verzenden van e-mails en verwerken van de response kan, indien gewenst, geheel verzorgd worden door RLC en Mobillion zodat de non-profit organisatie hier geen omkijken naar heeft.

Self service

De self service-module van Mobillion en RLC speelt in op de trend dat consumenten steeds meer zelf online administratieve handelingen verrichten, zoals het aanmelden van een lidmaatschap, het doorgeven van verhuizingen en het wijzigen van andere gegevens. Met de self service-module van Mobillion en RLC kunnen donateurs, leden en andere relaties via de website van de non-profit organisatie zelf gegevens aanpassen. Deze worden vervolgens direct verwerkt in het CRM-systeem van RLC. Mobillion en RLC bieden deze module ook aan als dienst, zodat alle infrastructurele, beveiligings- en andere operationele zaken niet door de non-profit organisatie hoeven te worden geregeld en uitgevoerd.

Marc Schoutens, algemeen directeur Mobillion: "We zijn erg blij met de samenwerkingsovereenkomst met RLC. We zien dat er in de non-profit branche steeds meer vraag komt naar technologie voor online interactie en communicatie. Via de samenwerking met RLC koppelen we deze technologie met het bestaande CRM-systeem met daarin de leden en vrijwilligers. Zo stellen wij non-profit organisaties in staat het contact met hun leden te verbeteren en uit te breiden. We zijn er dan ook van overtuigd dat dit een begin is van een vruchtbare en langdurige samenwerking met RLC."

Edwin Schalk, algemeen directeur RLC: "We zien al geruime tijd dat CRM-systemen, traditioneel vaak gebruikt voor het reactief beheren van klantcontacten en faciliteren van financiële stromen, nu steeds vaker worden ingezet om pro-actief in contact te treden met relaties. Daarnaast worden dergelijke systemen steeds vaker gebruikt als basis voor allerlei online activiteiten. Dit is goedkoper en biedt een extra communicatiekanaal voor werving, retentie en dataonderhoud. Om deze pro-actieve klantbenadering ook voor onze klanten zo eenvoudig mogelijk te maken, hebben wij besloten ons producten- en dienstenaanbod uit te breiden met deze modules en diensten. In het verleden hebben we dergelijke mogelijkheden voor een aantal klanten al als maatwerk ontwikkeld. Dat wordt nu gestandaardiseerd, waardoor de implementatie van deze modules eenvoudiger en dus goedkoper zal worden. Daarnaast bieden we bulk e-mail en self service dus nu ook als dienst. Na een marktverkenning hebben wij gekozen voor Mobillion, omdat zij de technologie en de expertise in huis hebben om dit op korte termijn samen met ons te realiseren en te exploiteren."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs