MoMac heeft het Franse Messagio SAS overgenomen, een leverancier van mobiele media technologie. Met de overname hoopt het Nederlandse MoMac een grotere rol te spelen op de Europese markten voor mobiele Internet diensten.
Messagio, opgericht in 2003, is gespecialiseerd in het ontwikkelen van
technologie voor onder meer mobiele websites, sms, mms en mobiele video. Messagio werkte eerder voor bedrijven als Eurosport, FIFA, PMU, AFP (Agence France Press) en l’Oreal. In 2006 lanceerde Messagio ‘Mobispirit.com’, een platform waarmee klanten binnen enkele minuten een eigen mobiele website met videoclips of sms-diensten kunnen opzetten. Messagio heeft verscheidene softwareontwikkelingen op naam, zoals mobile
‘handset’ herkenning, site optimalisatie, video en publishing tools. Messagio zet zijn activiteiten voortaan voort als MoMac France.
Jop Pollmann, chairman van MoMac en verantwoordelijk voor de
internationale expansie, zegt hierover: "Deze acquisitie is een fantastische
mogelijkheid voor MoMac om zijn positie te versterken op de
Europese markt van mobiele internet-diensten aan mediabedrijven. De kennis van de lokale markt en de mobiele expertise die Messagio in huis heeft zullen ons helpen om ook Franse mediabedrijven goed te kunnen bedienen."
MoMac is opgericht in 2001 en heeft inmiddels meer dan 40 werknemers in
dienst. Vanuit kantoren in Rotterdam, Londen, Parijs en Amsterdam
ontwikkelt het mobiele sites in Nederland, Engeland, Frankrijk, Duitsland,
België, Ierland, Zwitserland en Zuid-Afrika.